Lovely Labels noteert 1.000 bestellingen per maand

aalovelyEmma Dhooghe uit Drongen beviel in 2008 van haar derde kindje en zag het niet meer zitten om full time buitenshuis te gaan werken. “Hoe je het ook draait of keert, het blijft voor een vrouw die slechts part-time werkt moeilijk om carrière te maken”, zegt ze. “Ik zocht dus een mogelijkheid om van thuis uit te werken. Uiteindelijk ben ik bij de labels uitgekomen, omdat ik als moeder van drie jonge kinderen maar al te goed weet hoe vaak spullen verloren gaan en hoe frustrerend dat is.”

Lovely Labels valt op door een fris en origineel design en zorgt er dankzij de opvallende grootte en kleuren voor dat zelfs kleuters die nog niet kunnen lezen hun spulletjes kunnen terugvinden. “Kennelijk was er behoefte aan mijn aanbod”, zegt Emma Dhooghe. “We groeien elk jaar en versturen ondertussen gemiddeld zowat 1.000 bestellingen per maand. Ik zocht eigenlijk enkel een leuke bezigheid die me de kans zou bieden om werken en mijn kinderen goed omringen te combineren.”

Emma Dhoghe koestert nog altijd niet de ambitie om van Lovely Labels een groot bedrijf te maken. Ze wil vooral zelf bezig zijn met het eindproduct en met het beantwoorden van mails van de klanten, maar toch is Lovely Labels al zodanig gegroeid dat ze een medewerker in dienst genomen. “In de piekperiodes in de zomer schakel ik ook de hulp in van jobstudentes”, zegt de onderneemster die op 17 november samen met Michel De Waele van Bubble Post en Dudu Balci van Studio Dudu ook één van de drie jonge ondernemers is die een getuigenis zal afleggen op het startersevent van OOGent (Ondersteuningspunt Ondernemers Gent).

“Mijn ambitie is om voort te groeien maar om alles wel beheersbaar te houden”, zegt Emma Dhooghe nog. “Daarom spendeer ik ook geen grote budgetten ana promotie. De reclame van mond tot mond van mama’s die aan andere mama’s vertellen dat ze iets handigs en leuks gevonden hebben om een punt te zetten achter de eeuwige zoektocht naar jasjes, sjaals en brooddozen, zorgt er vooralsnog voor dat de belangstelling voor Lovely Labels blijft toenemen.”