Vanuit een zoektocht naar lekkere én gezonde granola lanceerde oprichter Valentine van de Lande in 2018 haar eigen online merk van granola’s: Oot. Oot staat voor een ruim assortiment van vers gebakken, biologische gen glutenvrije granola’s met een laag gehalte aan suikers. De producten worden online verkocht via www.oot.nl en worden rechtstreeks bij de consumenten aan huis geleverd. Afhankelijk van hun persoonlijke voorkeur, kunnen consumenten eenmalig bestellen of kiezen voor een handige abonnementsformule. De granola’s zijn beschikbaar in zes verschillende varianten, waaronder een klassieke granola boordevol noten, eentje met cacao en een koolhydraatarme ‘keto’ granola. Oot Granola is sinds haar lancering in sneltempo gegroeid naar 60.000 klanten in Nederland en België.
Oot-oprichter van de Lande over de investering: “Lotus Bakeries is een onderneming die ik zeker bewonder om haar ondernemende cultuur en ontembare gedrevenheid om de wereld te veroveren met haar producten. Oot is sinds de start drie jaar geleden hard gegroeid in de Benelux en we hebben de ambitie om het grootste gezonde ontbijtmerk van Europa te worden. FF2032 laat ons het ondernemerschap behouden, maar ondersteunt ons financieel en inhoudelijk in het waarmaken van onze ambitieuze groeiplannen.”
Isabelle Maes, CEO Natural Foods Lotus Bakeries, treedt toe als niet-uitvoerend bestuurder bij Oot: “Oot heeft onze aandacht getrokken met diens zuivere online direct-to-consumer concept. cHierdoor wordt een solide klantenbasis gecreëerd, waarbij wij bijkomend rechtstreekse inzichten krijgen in de voorkeuren van de consument en hier nog beter op kunnen inspelen. We geloven sterk in de schaalbaarheid van dit model om de groei te accelereren in binnen- en buitenland. We zijn heel blij om mee te kunnen bouwen aan deze ambitieuze groeiplannen van Oot.”
Oot granola is het vierde bedrijf dat de FF2032 investeringsportfolio vervoegt, naast het Britse ‘Peter’s yard’ en de Amerikaanse merken ‘Partake’ en LOVe Corn’.