image

Lotus investeert in Amerikaans chipsmerk The Good Crisp Company

LEMBEKE - FF2032, het corporate venture fonds van Lotus Bakeries, heeft een minderheidsinvestering in het Amerikaanse merk 'The Good Crisp Company' verworven. De investering van FF2032 maakt deel uit van een grotere ‘Serie A’ financieringsronde die erop gericht is de groei van het bedrijf te ondersteunen. The Good Crisp Company is het vijfde bedrijf dat wordt opgenomen in de investeringsportefeuille van FF2032.

The Good Crisp Company, een Better-For-You merk in hartige snacks, werd in 2015 in Australië opgericht door Matthew Parry die op zoek was naar een gezonder alternatief voor een snack dat binnen zijn glutenvrije dieet paste en waar hij samen met zijn kinderen van kon genieten. Eens het merk in de Verenigde Staten aan populariteit begon te winnen, besloot Matthew met zijn hele gezin van Australië naar Colorado (VS) te verhuizen.

Chips zonder schuldgevoel

Vandaag biedt het bedrijf een assortiment aan van natuurlijke, glutenvrije, clean-label, non-GMO en allergeen vriendelijke chips die volledig vrij zijn van kunstmatige smaak- en kleurstoffen en smaakversterkers. Met zuivere en hoogwaardige ingrediënten maakt The Good Crisp Company zijn belofte waar om lekkere producten aan te bieden in de eenvoudige vorm van een aardappelchip, waar iedereen zonder schuldgevoel van kan genieten. Momenteel heeft het bedrijf vijf iconische smaken in twee formaten op de markt. Daarnaast heeft het bedrijf zich onlangs gediversifieerd en is het met zijn nieuwe product “Cheese Balls” in een andere hartige snackcategorie gestapt.

The Good Crisp Company is nu al overal in de VS te vinden in de supermarkten en heeft reeds meer dan 13.000 distributiepunten, waaronder grote retailers als Walmart, Whole Foods, Kroger en Wegmans.

Instap FF2032

Matthew Parry, CEO en oprichter van The Good Crisp Company: “We zijn bijzonder verheugd dat we FF2032 in ons team kunnen verwelkomen. Als onderdeel van de Lotus Bakeries groep, brengt FF2032 generaties ervaring mee in het ontwikkelen en commercialiseren van heerlijke snacks. Zeker gezien alle opportuniteiten die 2022 biedt, zoals groeimogelijkheden door nieuwe listings en toenemende rotaties, ben ik ervan overtuigd dat we veel zullen kunnen leren uit deze samenwerking. Ik kijk er naar uit om de Better-For-You ‘canister’ categorie verder uit te bouwen.”

Isabelle Maes, CEO Natural Foods van Lotus Bakeries, die toetreedt tot de Raad van Bestuur, is onder de indruk van het sterke groeiparcours: “The Good Crisp Company positioneert zich als een better-for-you chipsmerk in een zeer omvangrijke markt van stapelchips en heeft al sterke resultaten laten zien met overtuigend bewijs voor hun toekomstig potentieel. Er staat een geweldig team te wachten waarmee ik graag wil samenwerken.”