LEMBEKE – Lotus Bakeries maakt vandaag bekend dat het 100% van de aandelen van Kiddylicious heeft verworven. Kiddylicious is een innovatief Brits bedrijf dat heerlijke en voedzame tussendoortje’s op de markt brengt voor baby’s, peuters en kleuters, in aangepaste porties. De overnameprijs bedraagt ongeveer 22 miljoen Britse pond, tweemaal de omzet van het kalenderjaar 2018.
Kiddylicious werd in 2009 in Buckinghamshire, in het Verenigd Koninkrijk, opgericht door Sally Preston, moeder van twee en voormalig food scientist bij Marks & Spencer. Haar doel? Heerlijke en voedzame tussendoortjes voor de allerkleinsten op de makt brengen die tevens bijdragen tot de ontwikkeling van de motoriek.
Dankzij het gevarieerde, innovatieve gamma aan tussendoortjes, is Kiddylicious het snelst groeiende merk in de categorie van babytussendoortjes in het Verenigd Koninkrijk en beschikbaar bij alle grote supermarkten. Kiddylicious heeft tevens zijn eerste succesvolle stappen op internationaal vlak gezet en wordt momenteel reeds verkocht in diverse landen.
Balans tussen voeding en gezondheid
Lotus Bakeries heeft een duidelijke strategische visie op de balans tussen voeding en gezondheid en wil elke consument een veelzijdig assortiment aan tussendoortjes aanbieden, voor elk consumptiemoment en over alle leeftijdsgroepen heen. Dit zowel in het segment van de traditionele als de natuurlijke tussendoortjes. Kiddylicious sluit dan ook strategisch perfect aan bij de Natural Foods business unit van Lotus Bakeries.
“Lotus Bakeries is erg onder de indruk van wat het team van Kiddylicious heeft gerealiseerd”, vertelt Jan Boone, CEO van Lotus. “Ook het feit dat Kiddylicious hierbij permanent naar een geweldige smaakbeleving streeft, wordt door ons sterk gewaardeerd.”
Internationale groei
Jan Boone: “We zijn zeer trots dat we het merk en iedereen van het team in onze Lotusfamilie mogen verwelkomen. Met ons internationale salesteam kunnen we de groei van Kiddylicious buiten het Verenigd Koninkrijk versnellen. Daarnaast willen we de positie van Kiddylicious in zijn thuismarkt verder versterken. Het verenigd Koninkrijk is een zeer belangrijke markt voor Lotus Bakeries. De voorbije jaren zien we er immers een sterke groei van zowel Lotus speculoos en speculoospasta als van de natuurlijke tussendoortjes.”
Eigenheid behouden
“Alle key brands van Lotus Bakeries hebben hun eigen persoonlijkheid en beschikken over specifieke, gefocuste marketingteams. Sally en Neil zullen het bedrijf dan ook blijven leiden vanuit het Kiddylicious kantoor in Amersham, Buckinghamshire. Zo willen we de eigenheid van het merk Kiddylicious behouden en de sterke groei bestendigen.”