David Bintein van Lodestar, met kantoren in Gent en Bornem en Benoit Dubrulle van AGX uit Gent hebben recent een nieuwe aparte digitale unit opgericht. AGX Digital wordt een combinatie van de creatieve en technische troeven van beide bedrijven. Zo kunnen ze zich nog duidelijker positioneren als een hybride creatief webbureau dat samen nieuwe digitale campagnes uitwerkt, van strategie tot development en interface design.
AGX is een creatief webbureau dat voornamelijk actief is in branding, meer bepaald in ‘love brands’ als o.a. Gent Jazz/Jazz Middelheim, Daskalides, Café Théâtre, en ook diverse klanten telt uit de vastgoed- en architectuurwereld. Lodestar is specialist in complexe webprojecten op maat, met hoge nood aan automatisering. Onder hun klanten o.a. Mercedes-Benz, Federplast, Federauto, Eurostation, Recticel, Vlaamse Overheid…
“Door de strategische alliantie en het complementair samensmelten van creativiteit én techniciteit kunnen we ons nu meer dan ooit richten op enerzijds de markt van de fast moving consumer goods en anderzijds op de grotere ‘love brands’, merken met een sterke emotionele waarde voor de consument”, aldus Benoit Dubrulle van AGX.
AGX staat creatief zeer sterk in emotioneel design en programmeert met WordPress; Lodestar ontwikkelt in het applicatieframework .NET en werkt voornamelijk op basis van de platformen Umbraco en nopCommerce. “Met de oprichting van AGX Digital kunnen we nu ook technologisch zeer uitdagende opdrachten aan, zoals de integratie van ERP en CRM in corporate websites en webshops. Dat wordt sowieso een troef nu e-Commerce volop aan het boomen is en klantenopvolging primordiaal is”, aldus David Bintein van Lodestar