DEINZE – Vorig jaar bereidde producent en verdeler van keuken- en woonaccessoires LivWise zich voor op internationale groei met de intrede van financiële partners Tilleghem en Dynamica en met de overname van de firma Anbel. Dit jaar zet het bedrijf deze groei verder met de komst van Frederik Mortier als COO.
Met ervaring als Business Unit Manager bij Conway België en Country Manager bij Billiet heeft Frederik een interessant mix aan praktische kennis en strategische visie over de sector, het management van bedrijfsprocessen en de werking van verschillende afdelingen binnen een bedrijf. Frederik zal als rechterhand van CEO Caroline de Schipper mee de evolutie van LivWise bepalen.
Opportuniteiten binnen de sector
“LivWise is een dynamisch en groeiend bedrijf binnen de sector en dat sprak me onmiddellijk aan”, zegt Frederik. “Met mijn ervaring hoop ik te kunnen bijdragen tot de verdere professionalisering en uitbouw van het bedrijf.”
Frederik heeft alvast plannen om zich te bewijzen binnen de firma. De verdere ontwikkeling van het huismerk Point-Virgule, het uitbouwen van de verdeling van de internationale merken, het inspelen op markttrends en het ontwikkelen van export bieden volgens hem potentiële groeikansen. In combinatie met een optimalisatie van de bedrijfsprocessen hoopt hij er mee voor te zorgen dat LivWise een nog belangrijkere speler zal worden binnen de sector.
Award-winnende formule
LivWise brengt sinds 1995 een rijk aanbod keuken- en woonaccessoires. Naast de eigen merken PointVirgule, Rixx en Dotz is LivWise ook verdeler van grote internationale merken als Sistema, Westmark, Kilner, Chroma, Lékué, Cookut… Dit jaar won de firma nog de iF Design Award voor de serviescollectie Moments by PointVirgule. De succesvolle samenwerking met Belgisch designer Alain Monnens viel in de smaak bij de internationale jury.