Corona of niet: Ilja Theuwissen en Pieter Jouck van The Safe Group hebben besloten om hun groeiplannen gewoon door te zetten. “We merken dat onze Limburgse klanten het meest tevreden zijn van onze diensten. Dat is geen verrassing, want onze service komt het beste tot zijn recht als we dicht bij de klant gevestigd zijn. Daarom is het logisch dat we onze unieke technologie en aanpak ook buiten de provincie zullen aanbieden vanuit een eigen, lokale vestiging. Dat doen we in de eerste plaats vanuit Antwerpen en Oost-Vlaanderen, waar we met Bram Gerits en Jan Meuleman, twee toppers hebben aangetrokken die vertrouwd zijn met de lokale markt.”
Dichtbij de klant
Gerits heeft zijn strepen als ondernemer verdiend als mede-eigenaar van de bekende Limburgse drukkerij Chapo. Op zoek naar een nieuwe uitdaging met Antwerpen als uitvalsbasis, kwam hij bij The Safe Group terecht. “Ik had The Safe Group al langer in mijn vizier als een innovatief bedrijf. Toen de positie voor regionale sales manager vrijkwam, heb ik onmiddellijk mijn interesse laten weten,” laat Gerits weten.
Meuleman heeft zijn volledige carrière toegewijd aan de security-wereld en neemt de regio’s Oost en West-Vlaanderen voor zijn rekening. “Mijn focus is altijd beveiliging geweest. Dit ambitieuze team helpen uitbreiden naar de rest van het land, is me op het lijf geschreven,” vertelt Meuleman.
In een eerste fase, zetten Gerits en Meuleman zich in als regionale sales managers. Na verloop van tijd zullen ze de unieke The Safe Group-aanpak nog verder uitbouwen in hun regio’s. “Dichtbij onze klanten, dat is waar we het liefste vertoeven. Zo houden we de vinger aan de pols, zijn we snel ter plaatse en leveren we de beste service,” zegt Jouck.
Snel de focus verleggen
Daarmee geeft The Safe Group een antwoord op de harde klappen die corona heeft uitgedeeld. “Het afgelasten van het festivalseizoen was uiteraard een streep door onze rekening”, zegt Ilja Theuwissen. “Gelukkig hebben we de afgelopen jaren ingezet op markten buiten de eventwereld, zoals overheden en bedrijven. Dat is nu een stevig vangnet gebleken. Logisch dat we sinds de eerste lockdown sterk op dit segment hebben ingezet en onze focus voor 2020 hebben verlegd. Dat heeft ervoor gezorgd dat we het hoofd boven water konden houden. Meer nog: we zijn nog verder kunnen groeien, en daar mogen we toch fier op zijn.”