GENT – Lightspeed, een krachtig kassasysteem voor zelfstandige retailers en horecaondernemers, introduceert Lightspeed Loyalty. Door een naadloze integratie met Lightspeed’s bestaande software, geeft deze nieuwe technologie ondernemers de kans om herhaalbezoeken te stimuleren, terugkerende klanten te belonen en zo een loyaal klantenbestand op te bouwen.
Lightspeed Loyalty gaat verder dan de gebruikelijke punt- en beloningssystemen. De technologie voorziet ondernemers van tools om beter met klanten te communiceren. Zo kunnen ze met de geïntegreerde e-mail marketing tool hun klanten op een gepersonaliseerde manier benaderen aan de hand van hun aankoopgedrag. Hierdoor veranderen nieuwe gasten in vaste gasten en raken bestaande klanten meer betrokken. Dit alles vanuit één platform dat echte merkambassadeurs creëert.
Barrières doorbreken
“Iedere retailer en restaurateur heeft als doel om klanten de best mogelijke service te verlenen. Lightspeed Loyalty helpt hen om die service naar een hoger niveau te tillen”, zegt Dax Dasilva, oprichter en CEO van Lightspeed. “We geven ondernemingen de tools om barrières te doorbreken en sterke klantrelaties te creëren door herhaalbezoeken te stimuleren. Op deze manier stijgt de omzet, onafhankelijk van het seizoen.”
Een schat aan informatie
Onder andere het Gentse Bavet, maakt reeds gebruik van de nieuwe features. “Bij Bavet willen we onze gasten zo goed mogelijk leren kennen, om hen een onvergetelijke ervaring te kunnen bieden. Wat eten ze graag? Wanneer komen ze langs, en hoe vaak? Wat maakt ons bijzonder voor hen? Met behulp van Lightspeed Loyalty komen we achter deze informatie, kunnen we onze gasten belonen en kunnen we gerichte e-mail marketing creëren”, aldus uitbater Peter Van Praet.
Lightspeed, met het hoofdkantoor in Montréal, Canada, is opgericht in 2005 en heeft ruim 650 medewerkers. Hun cloudgebaseerde kassasysteem voor horeca en retail wordt gebruikt in meer dan 100 landen. Het hoofdkantoor in België is gevestigd in Gent.