Gent – Lightspeed introduceert nieuwe functies in Lightspeed eCommerce, die de omnichannel-ervaring versterken en zorgen voor een snellere en efficiëntere online winkelervaring. Retailers die hun online activiteiten ondersteunen met Lightspeed eCommerce, waren tijdens de coronacrisis goed in staat om zich snel aan te passen. Dit blijkt uit de groeiende populariteit van omnichannel met een stijging in eCommerce-volumes van 400 procent in april ten opzichte van februari.
Ondernemers staan, nu de economie weer langzaam van het slot gaat, opnieuw voor de uitdaging om op een slimme manier zaken te doen. Daarom zet Lightspeed zijn onboarding-proces voor e-Commerce kracht bij door nieuwe en bestaande klanten 24/7 klantenservice te bieden. Daarbij ondersteunt Lightspeed het grote aantal klanten dat op dit moment geavanceerde e-commercefunctionaliteit met hun bedrijfsprocessen willen integreren.
Nieuwe functies in Lightspeed eCommere
Een andere uitbreiding van Lightspeed eCommerce zijn de toegevoegde functies Live Preview Themes en Multi-Location Inventory. Live Preview Themes stelt retailers in staat om hun website design te testen alvorens live te gaan. Multi-Location Inventory biedt KMO’s de mogelijkheid om consumenten een online overzicht te tonen van de beschikbare voorraad binnen elke fysieke winkellocatie, zodat ze geen verkoopkans mislopen.
Dax Dasilva, oprichter en CEO van Lightspeed: “Met de introductie van de nieuwe functies in eCommerce kunnen we voldoen aan de behoeften van KMO’s. Omnichannel is niet langer een nice-to-have, maar een must-have. We vinden het belangrijk om voortdurend innovaties te bieden aan retailers en online- en horeca ondernemers. Op die manier kunnen we winkels en restaurants blijven ondersteunen tijdens hun digitale transformatie.”
Webshop voor wereldberoemd bloemenhuis
“De Corona-crisis was voor het wereldberoemde Belgische Bloemenhuis Daniel Ost de trigger om hun webshop versneld te lanceren. Door snel te schakelen hebben we het omzetverlies door de sluiting van onze winkels redelijk goed kunnen opvangen”, zegt Yann Callaert, General Manager van Daniel Ost.
“De gemakkelijke integratie met de fysieke voorraad en het koppelen van verschillende apps zorgden ervoor dat we in no-time online waren. Met behulp van de goede support van de Lightspeed consultants waren we op 2 dagen volledig operationeel. Dat was toch een geruststelling in deze onzekere tijden.”