Met meer dan vijftien jaar ervaring in de snoep- en zoetwarenindustrie brengt Leen een schat aan kennis en expertise met zich mee naar Guylian. Voorafgaand aan haar nieuwe rol bij Guylian telt Baeten haar loopbaan veertien jaar bij Godiva Chocolatier, waar ze verschillende marketing- en leiderschapsposities vervulde. Ze speelde een cruciale rol in de groei van het merk in boetieks, travel retail, groothandel en online kanalen. Daarvoor werkte ze gedurende vijf jaar als consultant bedrijven als Gilette, P&G, Chiquita, Puratos, FrieslandCampina, Panasonic en Godiva.
“Ik ben verheugd om het Guylian-team te vervoegen en dit prachtige merk door een nieuw en spannend hoofdstuk te loodsen”, licht de nieuwe CEO toe. “Marketing zal de drijvende kracht zijn in het creëren van waarde voor al onze stakeholders: werknemers, consumenten en zakenpartners, en zeker ook de samenleving en de planeet.”
Baeten wil ook Guylians duurzaamheidsbeleid voortzetten: “Guylian is het grootste Belgische Fairtrade A-merk van chocolade en produceert uitsluitend met Fairtrade-gecertificeerde cacao. Daarnaast gebruikt het merk enkel ingrediënten van natuurlijke oorsprong, verpakkingen die 100% recyclebaar zijn en is de productiesite in Sint-Niklaas volledig klimaatneutraal. We kozen in 2022 heel bewust voor die pioniersrol en gaan die duurzame keuzes blijven maken.”
Guylian stelt ongeveer 200 mensen tewerk in Sint-Niklaas en heeft kantoren in Groot-Brittannië en Duitsland. Het chocolademerk wordt in meer dan 120 landen verkocht waaronder Europa, Azië, Australië en Amerika.