Het jonge Gentse ontwerpbureau Lavagraphics ontwerpt en creëert communicatietools met focus op hergebruik en gebruiksgemak.
Nadat het vorig jaar al succesvol samenwerkte met het tot Film Fest Gent omgedoopte filmfestival, heeft het dit jaar hun online applicaties grondig onder handen genomen. Film Fest Gent dat voor zijn 41ste editie, die plaatsvindt van 14 tot 25 oktober, focust op de Franse cinema, zal ook op het web volop leven.
“We hebben diverse tools ontwikkeld die Film Fest Gent vooruithelpt om hun communicatie te stoormlijnen”, zegt strategic partner Dries Van haver. “Zo biedt de webshop de mogelijkheid boeken en dvd’s te kopen, maar ook cd’s en merchandisingproducten die in eigen beheer zijn uitgebracht.”
Daarnaast bouwde Lavagraphics ook een online voting module. Niet bepaald een eenvoudige opdracht. “Het publiek stemt op de Public Choice Award nominees. De board en voting members stemmen op hun beurt voor klinkende namen als Best Original Film Score of the Year, Best Original Song Written directly for a Film, Film Composer of the Year, enz.
Daar hangt alles bij elkaar nogal wat aan vast. Dat betekent dat alles in het werk moest worden gesteld om een maximale veiligheid te garanderen om deze stemming eerlijk en gecontroleerd te laten verlopen. “Daarnaast werd nog een online presentatie gemaakt ter promotie van het Gentse filmfestijn,” geeft Dries Van haver nog aan. “De technologie verandert zo snel en mensen zijn er zozeer aan gewoon geraakt om niet alleen alle mogelijke informatie online te vinden, maar ook om die zoveel mogelijk interactief te kunnen gebruiken, dat organisaties maar beter mee evolueren. Bij Lavagraphics staan we klaar om hen daarbij te helpen