thumbnail_0361_NGX3_20191202_Grafica

Kostenbesparend adviesbedrijf NGX3 wordt Spendless

RONSE – NGX3 helpt bedrijven bij de verlaging van hun algemene kosten via transparante monitoring van data en optimalisatie van contracten. Het bedrijf bundelt nu zijn verschillende diensten myTelecom, myPrinter en Groupit onder 1 naam. Zo heet NGX3 voortaan Spendless. “Een naam die duidelijk zegt waar we voor staan en waarmee we vlot kunnen communiceren naar zowel bestaande als nieuwe klanten”, klinkt het. Met de naamsverandering gaat ook een nieuw logo en vernieuwde website gepaard.

In 2011 ontwikkelde Kevin Vanden Hautte, zaakvoerder van Spendless, een platform om de telecomkosten van een bedrijf te monitoren. Met myTelecom krijgt je een accuraat beeld van het letterlijke verbruik van gsm’s en kan je op basis van ieders profiel de beste abonnementen toewijzen. myTelecom bleek een schot in de roos. Sinds 2012 maakt Spendless (toen nog NGX3) de telecomwereld transparanter en helpt het telecomverbruik van (middel)grote ondernemingen te monitoren en analyseren. Zo is Willy Naessens al van bij het begin één van hun trouwste klanten.

In 2014 besluit het bedrijf om hun ervaring in kostenanalyse door te trekken naar een nieuw monitoringprogramma: myPrinter. “Op basis van de verzamelde data, datamining van meer dan 6.000 toestellen van relevante producenten en de prijzen van leveranciers van cartridges en papier geven we aan de hand van simulaties merkonafhankelijk advies”, legt Kevin uit.

Onafhankelijke aankoopgroepen voor bedrijven

Tot 2018 adviseerde Spendless voornamelijk (middel)grote bedrijven. In 2018 benaderden ze ook de KMO markt en startten ze Groupit. “Met de aankoopgroepen van Groupit geven we KMO’s de kans om te genieten van dezelfde gunstige aankoopvoorwaarden als grote ondernemingen. We onderhandelen onafhankelijk raamakkoorden voor onze klanten voor de belangrijkste algemene kosten: afval, brandstof, sociaal secretariaat, transport en autoverzekeringen.”

Business Developer Hannes Verhoeven: “Onze missie is om bedrijven te helpen bij de verlaging van hun algemene kosten via transparante monitoring van data en optimalisatie van contracten. Onder deze noemer hebben we door de jaren heen ons dienstenpakket uitgebreid. In 2019 volgde de meest recente uitbreidingsfase. Op basis van de feedback én vraag van onze klanten optimaliseren we voortaan onafhankelijk een tiental kosten via een persoonlijke aanpak. We adviseren bedrijven hoe ze bij hun huidige en bij nieuwe leveranciers kunnen besparen.”

10 miljoen besparen

“Als onafhankelijk bedrijf willen we de sector van de algemene kosten transparanter maken. We geloven in een eerlijke markt waarbij alle bedrijven de tarieven ontvangen die overeenstemmen met hun noden en verbruiken. Veel bedrijven hebben de tijd en middelen niet om dit zelf te realiseren. Door hen onafhankelijk te adviseren met de optimalisatie van de algemene kosten willen we tegen 2022 een besparing van 10 miljoen euro realiseren”, besluit Kevin Vanden Hautte.

Om hun dienstenuitbreiding duidelijk te communiceren en hun doelen te verwezenlijken, lanceert NGX3 nu een nieuwe overkoepelende naam: Spendless.