Decathlon heeft de deuren van haar 28ste Belgische winkel officieel geopend. Die bevindt zich in het Waasland Shopping Center in Sint-Niklaas. Met een oppervlakte van 550 vierkante meter is het meteen de kleinste Decathlon van het land. “Tegelijk is deze kleine pop-upwinkel een test voor de toekomst, want de kans bestaat dat er meer kleine Decathlons zullen bijkomen”, zegt store manager Louis Vercruysse.
In de beperkte ruimte worden een dertigtal verschillende sporten aangeboden. Een groot verschil met de andere zaken waar artikelen van 65 sporten op zo’n 4.000 vierkante meter in de rekken staan. De nieuwe winkel biedt voor 100 procent de eigen merken aan. “Voor mij moet de winkel permanent leven”, vertelt Louis Vercruysse. “We moeten korter op de bal spelen en zorgen dat onze winkel gericht is op sporten die op dat moment belangrijk zijn.” Naast de sportproducten zullen klanten ook handige schermen terugvinden in de winkel. Daarmee wil Decathlon op een interactieve manier over zijn DNA communiceren. “We proberen echt ons verhaal te vertellen in de winkel. Waasland Shopping Center heeft zo’n 6.300.000 bezoekers per jaar. Daarmee spreken we klanten aan die ons misschien nog niet goed of helemaal niet kennen”, verduidelijkt Tom Goossens, mede-store manager.
De pop-up in het Waasland Shopping Center zal openblijven tot eind april 2018. De kans bestaat echter dat het concept in een permanente vestiging uitvloeit en dat het zelfs naar andere steden wordt uitgerold.
Decathlon Belgium maakt deel uit van de Franse Groep Decathlon dat sporten voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk wil maken. Het bedrijf produceert en commercialiseert sportartikelen met eigen merken zoals Quechua, Tribord, Inesis en Kipsta. Sinds 1997 is Decathlon in België actief. De eerste winkel werd geopend in Antwerpen. Vandaag telt de keten 28 verkooppunten en 1 logistiek centrum in ons land, goed voor een tewerkstelling van ruim 2.700 medewerkers.