“Duurzaam ondernemen zit in ons DNA. We zijn continu op zoek naar nieuwe manieren om zo verantwoord mogelijk met mensen, materialen en de natuur om te gaan. We zijn enthousiast over de aantoonbare positieve ecologische impact van Dressr’s model van kledingverhuur en zijn trots op deze samenwerking”, zegt CEO Peter Perquy.
Dressr biedt modeliefhebbers flexibele lidmaatschappen om maandelijks 2, 3 of 4 items te kiezen uit het assortiment van kleding en accessoires. Jurken, rokken, shirts en meer uit de zomercollecties van Terre Bleue en Gigue zijn sinds vandaag te huur op www.dressr.be. Modeliefhebbers kunnen ook hun ecocheques gebruiken om hun lidmaatschap te betalen.
“In het afgelopen jaar hebben zich al meer dan 30 merken en designers bij Dressr aangesloten om hun items te huur aan te bieden. We zijn enthousiast om samen met Terre Bleue en Gigue nog meer items aan een steeds groeiende groep van huurders ter beschikking te stellen, en zo het huren van kleding als een alternatief voor kopen neer te zetten”, zegt Dressr’s oprichter en CEO Caroline Cecile Baeten.
“De producten van Terre Bleue en Gigue zijn tijdloos, geproduceerd voor een lange levensduur en makkelijk te onderhouden. Een 100% match met onze eisen voor rental-ready items!”
Recent onderzoek van Thomas More heeft aangetoond dat al 1 op de 10 Belgen erover nadenkt een abonnement op kleding te nemen om hun relatie met fashion te verduurzamen.
Kledingverhuur als duurzaam alternatief voor kopen
Naast deelnemende merken een full-service oplossing te bieden, is Dressr ook een onderzoeksplatform voor kledingverhuur als een nieuw, circulair model voor de fashion sector. Dressr werkt samen met meerdere Belgische universiteiten om de impact van gehuurde kleding op draagbeurten, koopgedrag van klanten en transparantie in de supply chain in kaart te brengen.
“Uit onderzoek blijkt dat kleding huren veel duidelijke, duurzame voordelen heeft vergeleken met de aankoop van kleding. Als een bepaald item niet bevalt, wordt het teruggestuurd in plaats van weggegooid of opgeborgen. Betaalbare, maandelijkse lidmaatschappen maken duurzame merken toegankelijker voor een bredere doelgroep”, zegt Dressr’s oprichter en CEO Caroline Cecile Baeten.