Communicatie- en eventbureau George uit Sint-Niklaas won op 30 maart met het event “The Design Pharmacy”, de hoogste prijs in de eventsector – de BEA-award – binnen te halen . De jury prees vooral het disruptieve karakter van het event en de ongeziene vernieuwende belevingsingrediënten. “The Design Pharmacy” werd vorig jaar in oktober tijdens de Biënnale Interieur van Kortrijk in de stad georganiseerd.
800 professionals uit de event- en cateringwereld waren op 30 maart bijeen voor de jaarlijkse Benelux Event Awards in Kinepolis Antwerpen. Uit een dertigtal inzendingen van verschillende grote eventspelers mochten 12 eventcases de laatste ronde in, waaronder 25 jaar VTM, de opening van de Callebaut Chocolate Academy, Grimbergen Experience, de presentatie van de Audi A3 Sportback presentation, enzovoort.
King George wist de jury te overtuigen door de vernieuwende aanpak van hun event ‘The Design Pharmacy’ en sleepte daarmee de gouden award binnen. Diezelfde gouden award werd vorig jaar niet uitgereikt omdat de jury toen geen enkele case goed genoeg vond voor de hoogste plek.
Joris Van Halle – projectmanager King George: “Met de Design Pharmacy zorgden we voor een totaalbelevingsevent in een leegstaand pand van 1 000 m2 in Kortrijk. Samen met klanten als Modular Lighting Instruments, Niko, Buzzispace, Bulthaup, Alessi en Ntgrate werd het gebouw van drie etages tot in de puntjes aangekleed met onder meer expositieruimtes, een geheime bar, een restaurant en belevingsplekken. Gedurende 10 dagen genoten enkele duizenden bezoekers van de show die ze zowel overdag als tijdens avondevents voorgeschoteld kregen. Met als baseline ‘A cure for the ordinary’ wilden we de bezoekers vooral een medicijn bieden tegen het saaie alledaagse; een serieuze portie design in een belevingsgebouw”.