Naar jaarlijkse gewoonte deelt de stad Sint-Niklaas de prijs voor “Onderneming van het jaar” uit aan het meest innovatieve bedrijf van het Waasland. Dit jaar gaat King George – the mad creative agency – lopen met deze prestigieuze award. Daarmee volgt het agentschap het bedrijf Van Hoecke op, dat vorig jaar de prijs in e wacht sleepte.
King George is een creatief agentschap in de Wase hoofdstad dat zich vooral richt naar bedrijven in lifestyle en food zoals Niko, S.Pellegrino, Alpro, Alessi, Whirlpool, etc. Daarnaast bedacht het bedrijf ook lokale concepten van A tot Z in Sint-Niklaas. Zo zijn kapperssalons Oscar, De Ruyte (die met de prijs van ‘Retailer van het jaar’ 2016 in het Waasland ging lopen) en mannenshop Mister Men ontsproten aan de creatieve breinen in het agentschap.
De jury prees het ondernemerschap van King George, dat is opgericht door zaakvoerder Nicolas Block, de vele internationale prijzen die het agentschap in de wacht kon slepen (in 2014 won King George nog de ‘World Retail Award’ in Londen), de duurzame verbouwing van een oude tapijtenfabriek van 1000m2 aan het station van Sint-Niklaas naar een heus belevingsgebouw. Ook de tewerkstelling dat King George biedt aan het Waasland én het imago dat dit (inter)nationale agentschap het Waasland meegeeft zijn toonaangevend.