Katja-Kosolosky

Katja Kosolosky versterkt Lokerse PointHR

LOKEREN - PointHR leren kennen als klant en er nu aan het hoofd van de HR Consultancy ploeg. Met haar jarenlange HR ervaring binnen KMO’s versterkt Katja Kosolosky de challenger van de grote sociale secretariaten.

“Na een eerder moeilijk traject bij verschillende grote sociale secretariaten, heb ik PointHR leren kennen als een échte partner: heel bereikbaar en proactief meedenkend. We spraken van het eerste moment dezelfde KMO taal. Het maandelijks overlegmomentje met mijn vaste contactpersoon heeft ons toch wel een pak centen en tijd doen besparen”, zegt Katja. “Hierdoor kon ik me als HR verantwoordelijke focussen op de zaken waar we als werkgever echt het verschil mee konden maken.”

HR als uitdaging voor de gemiddelde KMO

PointHR focust zich 100% op KMO’s en ondernemers. En die focus is geen toeval. HR is voor de gemiddelde KMO immers een uitdaging. Ofwel zitten de kosten niet goed, en kan het allemaal efficiënter. Ofwel is er de uitdaging cruciale medewerkers te vinden én te behouden. Net daar lijkt PointHR wel de magische formule gevonden te hebben: ervaren HR mensen die getraind zijn in het aanbieden van praktisch toepasbare oplossingen.

“KMO’s ervaren dezelfde HR uitdagingen zoals grote bedrijven: goede mensen aantrekken, motiveren en begeleiden opdat ze geëngageerd blijven. En dat op een kostenefficiënte manier, zowel op vlak van HR organisatie als totale loonkost”, getuigt Tim Cuypers, medeoprichter van PointHR. “Katja combineert het vermogen om snel de pijnpunten bloot te leggen met de creativiteit om dit te vertalen naar oplossingen op maat van de KMO.”

Katja wordt verantwoordelijk voor de HR Consultants en maakt deel uit van het management team van PointHR.

Gigantisch competitief HR voordeel voor KMO’s

Katja haar visie? “Een KMO heeft een gigantisch competitief voordeel tegenover grote ondernemingen. Zo staan medewerkers dicht bij het kloppend hart van de ondernemer, hebben ze een rijkere jobinhoud en is het imago van een KMO een pak sympathieker dan bij een grote onderneming. Meer efficiëntie in HR, en tegelijkertijd een verhoogd medewerkers engagement; daar wil ik graag mijn steentje toe bijdragen”, geeft Katja nog mee.