Katerina Verschuren uit Temse stelt op vrijdag 10 juni in Sint-Niklaas de eerste collectie voor van haar gloednieuwe swimwear label Ocean Couture/Shark Couture.
Na een succesvolle kick-off van het Waaslandse merk op het populaire
Nikki Beach in Mallorca, is Sint-Niklaas aan de beurt. De collecties van
Ocean Couture (bad- en strandkleding voor dames en meisjes) en Shark
Couture (swimwear voor jongens en heren) worden na een voorstelling voor de pers geshowd op de catwalk van Bâo Beach. Daar opent ook de pop-up store van het nieuwe label.
De 35-jarige Katerina Verschueren is een jonge onderneemster met grootse ambities en een fantastisch levensverhaal. Ze werd geboren in de Letse hoofdstad Riga, verhuisde op haar zesde, toen haar ouders net gescheiden waren, met haar moeder naar Finland en nog eens vijf jaar later naar België, waar haar moeder hertrouwde met een Antwerpse ondernemer.
“Mode en kleding zijn altijd mijn passie geweest”, zegt ze. “Mijn vader produceerde een eigen jeanslijn in Rusland en mijn grootmoeder had één van de grootste juwelenwinkels van Riga. Het is daarna door het vele gereis als opgroeiend meisje voor mij niet altijd gemakkelijk geweest. Ik moest me voortdurend aanpassen, maar dat heeft me eigenlijk ook sterk gemaakt, en mijn moeilijkheden kon ik vergeten door mode te tekenen en door biografieën van grote ontwerpers te lezen. Eén van mijn eerste schoolopstellen maakte ik trouwens over Yves Saint Laurent.”
Nadat Katerina een marketingopleiding volgde, ging ze in een modewinkel aan de slag als assistant shop manager en besliste ze mee over de inkoop van grote merken zoals La Perla, Versace, Mugler en Dolce & Gabbana. Ze organiseerde ook een modeshow die 500 toeschouwers lokte. Toen leerde ze haar man kennen en stapte ze voor een tijdje uit de modewereld om hem te helpen bij het uitbouwen van zijn snel groeiende IT-bedrijf.
“De modewereld liet ik in gedachten echter nooit los”, geeft ze nog mee. “En daarom ben ik nu gestart met Ocean Couture and Shark Couture, met bad- en strandkleding en swimwear. Ik ben ervan overtuigd dat we daarmee kunnen scoren, zowel via fysieke verkoop als via e-commerce. Daarom hoop ik natuurlijk dat het bij de voorstelling van de collectie op 10 juni bijzonder mooi weer zal zijn.”