ProudlycampagnefotoMaarten_ad23565f95414fc242353b3dc70b44c8

Kant-en-klaar employer branding-platform Proudly zoekt investeerders bij de crowd

SINT-MARTENS-LATEM – In de war for talent is het cruciaal om je als aantrekkelijke werkgever te profileren om talenten binnen te halen. Proudly uit Sint-Martens-Latem ondersteunt werkgevers hierbij door hen een kant-en-klaar employer branding-platform aan te bieden. Onder meer Smartphoto en Go4Jobs maken al gebruik van het platform. Voor investeringen in personeel en procesautomatisatie zoekt Proudly financiering via een crowdlendingcampagne bij WinWinner. Na een goede maand online staat de teller op 31.000 euro.

Heel dikwijls moeten werkgevers een strijd aangaan om sollicitanten te overtuigen om voor hén te kiezen en niet voor een andere werkgever. Daarom beseffen veel werkgevers dat ze moeten investeren in employer branding. “Het probleem bij veel bedrijven is dat er te weinig aandacht gaat naar de identiteit van het bedrijf als aantrekkelijke werkgever om in eerste instantie voldoende kandidaten te vinden die aan het sollicitatieproces beginnen”, aldus Maarten Van de Vondel, CEO bij Proudly.

Kant-en-klare employer branding-tool

Sollicitanten willen weten wat de missie, de waarden en cultuur van hun potentieel nieuwe werkgever zijn, wat voor mensen er werken… Proudly is er om voor bedrijven die context in een mooie structuur te steken. De kant-en-klare tool van Proudly laat bedrijven toe om een ‘Werken bij’-pagina te creëren en eenvoudig vacatures en andere content aan hun website toe te voegen. Hiermee kunnen ze zich profileren als aantrekkelijke werkgever.

“Wij zorgen voor de technische implementatie en werking van de pagina’s die we voor onze klanten ontwikkelen. Daarnaast kunnen we ook het werkgeversverhaal creëren en invullen op de pagina’s. Op die manier bekomen onze klanten een mooie pagina in de front-end en tegelijkertijd een onderbouwde marketingtool om actief talent aan te trekken in de back-end”, licht Van de Vondel toe.

Ook in coronatijden moeten werkgevers voldoende investeren in employer branding, vindt Van de Vondel: “Enerzijds helpt het om je team gemotiveerd te houden, anderzijds is het van belang om aanwezig te zijn als sterk werkgeversmerk, ook als je geen openstaande vacatures hebt. Wanneer je dan toch op zoek gaat naar sollicitanten, heb je al een publiek dat graag bij jouw organisatie wil werken. Op die manier trek je veel sneller talent aan.”

Ontstaan uit Bloovi

De start-up Proudly is een spin-off van Bloovi, een contentplatform met inspirerende verhalen voor en door ondernemers. “Dankzij bijna 10 jaar ervaring met Bloovi kennen we de markt heel goed: we weten wat werkt en wat ons publiek engageert”, zegt Marnik D’hoore, CEO bij Bloovi.

De tool van Proudly werd eind 2019 gelanceerd en ondertussen heeft Proudly al meer dan 20 betalende klanten. Smartphoto en Go4Jobs zijn wellicht de bekendste namen, maar ook Flow Pilots en Pitchdrive zijn zeer tevreden over de samenwerking.

Investeren om te groeien

Proudly wil haar stevige start verderzetten en investeren in haar onderneming om van een 20-tal klanten naar 100 klanten te gaan in de komende 12 maanden.

Om dit te realiseren wil Proudly investeren in extra personeel en het automatiseren van processen. “Om deze investeringen te kunnen doen lanceerden we onlangs een financieringscampagne op het crowdlendingplatform WinWinner. Investeerders kunnen ons een lening toekennen via die campagne, waarmee we minimaal €25.000 en maximaal €50.000 willen ophalen. Na iets meer dan een maand online staat de teller op 31.000 euro”, vertelt Van de Vondel.

Meer informatie over de groeiplannen en investeringsvoorwaarden van Proudly vind je op www.winwinner.be/proudly.

Lees ook

  • BV
    22/11/2024
    Haisi Group
    Vorst
  • BV
    22/11/2024
    Bukuu
    Gent
  • BV
    22/11/2024
    Versicon
    Oudenaarde