“Juttu is Fins en staat voor een verhaal vertellen”, zegt Bea De Beuckelaer, CEO van Juttu en AS Adventure. “Achter elk merk dat we verkopen, schuilt een ethisch of duurzaam verhaal. Met het Juttu-concept waren we pionier op de Belgische markt door kledij, boeken en andere decoratieve spullen samen te brengen in een winkel. We mikken op een doelgroep vanaf 25 jaar, maar ook studenten zijn welkom, zij krijgen ook korting.”
Onder meer in Gent en Brussel zijn er al Juttu-winkels. “Voor de Aalstenaars zijn die winkels vaak te ver weg. Daarom de beslissing om in Aalst, aan de Pieter Van Aelst-winkelgalerij, een nieuwe vestiging te openen.”
Kunstenaar gezocht
“Het unieke aan deze winkel is de focus op de mannenafdeling, we hebben speciaal een aparte hoek voor hen”, zegt Bea De Beuckelaer. Ook in de paskamers komt er iets speciaals. “Nu is de muur aan de paskamers nog helemaal wit. We zoeken nog een lokale artiest of kunstenaar om een kunstwerk te maken van onze muur. Er loopt een wedstrijd. Wie wil, kan nog inschrijven.”