Beloftevolle KMO van het Jaar Oost-Vlaanderen 2 Cyriel Van Steen (26), Louis Mortreu (26), Renaat Waeles (26) en Victor Mortreu (27) van Just Russel. Foto: if

Just Russel is Beloftevolle KMO van het Jaar: “Extra bevestiging dat we op dezelfde manier moeten blijven verder doen”

De Deinse onderneming Just Russel, ook bekend als de HelloFresh voor honden en katten, is de Beloftevolle KMO van 2023. Sinds 2023 is het jonge bedrijf aan een enorme opmars bezig, met plannen om ook uit te breiden naar Frankrijk en Duitsland. Al die inspanningen gingen niet onopgemerkt voorbij en werden beloond door Unizo.

In 2020 lanceerden Cyriel Van Steen (26), Renaat Waeles (26), Louis Mortreu (26) en Victor Mortreu (27) samen een nieuw bedrijf, met als doel om enkele belangrijke problemen in de wereld van dierenvoeding op te lossen. Met Just Russel willen ze zorgen voor dierenvoeding op maat, om het overgewicht bij huisdieren en het complexe aanbod in de supermarkten in te perken.

Lees ook: 3Motion wint KMO van het Jaar en Just Russel mag zich kronen tot Beloftevolle KMO van het Jaar

Het bedrijf startte in Vlaanderen en Nederland, maar is ondertussen ook al te vinden in onder meer Duitsland, Frankrijk en Wallonië. Ook hun activiteiten zelf worden steeds diverser. De groei van het bedrijf ging niet onopgemerkt voorbij, en nadat Just Russel eind september genomineerd werd voor de prijs van Beloftevolle KMO van 2023 door Unizo, konden ze de titel ook effectief in de wacht slepen.

Ambitieus

“Het is toch wat onverwacht, want zowel TipToh als Confistruct waren heel sterke concurrenten met eveneens een mooi duurzaam verhaal”, zegt Cyriel. “We zitten bovendien middenin een grote verhuizing, dus die moesten we even pauzeren om aanwezig te kunnen zijn, maar achteraf was dat zeker de moeite waard. .”

Voor de jonge Deinse onderneming is de prijs van Unizo vooral een bevestiging dat ze goed bezig zijn, en een extra motivering om zo verder te doen. “We zijn een heel jong en ambitieus team, en het is erg fijn dat dit ook door de juryleden van Unizo wordt gezien”, zegt Cyriel. “Voor ons is dit een extra bevestiging dat we op dezelfde manier moeten blijven verder doen. We zijn nu Beloftevolle KMO van het Jaar, nu zullen we alles in het werk stellen om in de toekomst ook nog KMO van het Jaar te worden.”