Het journy.io team, Januari 2021

journy.io haalt investeringen op bij PMV, Peak Capital en Willem Delbare

GENT - Het Gentse Customer Data Platform journy.io heeft een investering van € 450.000 ontvangen van de Vlaamse investeringsmaatschappij PMV, de Amsterdamse venture capital firma Peak Capital en seriële tech-ondernemer Willem Delbare. De investering zal worden gebruikt om de huidige AI-ontwikkeling te versnellen en om de kerndiensten voor marketing en customer success uit te bouwen voor verdere groei.

Journy.io is opgericht door Hans Ott en Yves Delongie om meer en betere klantgegevens aan te bieden aan marketing-, sales- en support teams. Hans Ott legt uit: “Als je naar de tools van vandaag kijkt, worden klanten doorgaans vertegenwoordigd door hun naam, het bedrijf waar ze werken, hun telefoonnummer, hun e-mailadres … en misschien enkele extra velden die mensen invullen via een contactformulier op je website. Maar je ziet dus geen veld dat je een precies idee geeft over de producten of features waarin die persoon waarschijnlijk geïnteresseerd is; of geen veld dat je vertelt welke kanalen en advertenties het meest succesvol zullen zijn om die specifieke lead te laten terugkeren naar jouw website, welke specifieke inhoud werd geconsumeerd als onderdeel van het kooptraject; tot welk type buyer persona die persoon behoort; of gewoon hoe waarschijnlijk het is dat hij / zij jouw product of dienst zal kopen.”

“Door precies te weten hoe elke persoon zich gedraagt ​​op jouw website of in jouw app; en door elke ‘journ(e)y’ continu te vergelijken met alle andere journeys van jouw andere gebruikers en accounts,” vervolgt Yves Delongie, “laat journy.io je veel meer weten over een persoon dan wat oorspronkelijk werd ingevuld.”

Slimme data inzetten binnen de vertrouwde omgeving

Het platform biedt GDPR-conforme contextuele en gedragsmatige (artificiële) intelligentie voor elke account en user, binnen een eigen bedrijfsomgeving. Journy.io injecteert beide app-data en eerder vernoemde intelligentie als eenvoudige custom fields in CRM’s, marketing automation software en andere klant-ondersteunende tools. Teams kunnen hun werk blijven voortzetten in hun vertrouwde omgeving, maar met veel meer bruikbare account- en user-data. Dit helpt bedrijven om meer te converteren, meer te verkopen en minder te ‘churnen’.

 

Breed toepasbaar

Roald Borré, Hoofd Equity Investments bij PMV: “We zijn onder de indruk van het gebruiksgemak van het platform en de nauwkeurigheid van de verrijkte gegevens die het produceert, waardoor het platform geschikt is voor vrijwel alle omgevingen: voor zowel webwinkels en andere B2C-bedrijven, als traditionele B2B-bedrijven als tenslotte SaaS / tech-ondernemingen.”

Data intelligenter en actiegerichter maken

Johan van Mil, co-founder en Managing Partner bij Peak Capital gelooft in het vermogen van journy.io om de manier waarop bedrijven vandaag gegevens verzamelen en delen, grondig te verbeteren. “Als oprichter van databedrijven”, zegt van Mil, “zie ik grote kansen voor zowel consument- als bedrijfsgerichte ondernemingen, om hun eigen klanten data veel intelligenter en actiegerichter te maken.”

Makkelijker gezegd dan gedaan

Willem Delbare, seriële tech-ondernemer, voormalig mede-oprichter Teamleader, ziet ook dat de manier waarop bedrijven hun data verzamelen en delen niet werkt: “Ik krijg steeds opnieuw verzoeken om onze software te connecteren met onze CRM en met telkens opnieuw veranderende marketing tools, om intern te delen wat gebruikers precies doen in onze apps. ” Een verzoek dat Delbare als ‘gemakkelijker gezegd dan gedaan’ bestempelt. Hij legt uit: “Het kost gewoonweg veel geld en moeite om zoiets goed te bouwen, te beveiligen en te onderhouden.” Voor Delbare is de visie van journy.io dan ook exact wat hij zocht.

Mid-market veroveren

De vraag naar Customer Data Platforms zal naar verwachting in de nabije toekomst aanzienlijk groeien, van $ 2,4 miljard nu, naar meer dan $ 10 miljard, in de komende vijf jaar. Grote softwarehuizen van marketing- en technische tools tonen inmiddels duidelijk interesse en zijn voornamelijk gericht op het toedienen van klantendata aan advertentietools en andere niche marketing software, typisch gebruikt in zeer grote bedrijven.

Tegelijkertijd is er een duidelijk groeiende vraag naar een gelijkwaardig mid-market aanbod, dat geen investeringen in data science engineering behoeft, en dat standaard veld-gebaseerde synchronisatie met een breed scala aan mid-market tools ondersteunt. Het is journy.io’s ambitie om het #1 Customer Data Platform (CDP) te worden in dit laatst-vernoemd marktsegment.