The Blue Box_1

Jonge Gentse dames bedenken weddingplanner in een box

GENT – Veel mensen met trouwplannen hebben vaak geen idee hoe ze hieraan moeten beginnen. The Blue Box, een nieuw concept van het Gentse huwelijksbureau Pop The Question probeert hiervoor een oplossing te bieden. Deze huwelijksplanner in een doos bevat onder andere een lijst met leveranciers en leuke bedrijven voor het ideale huwelijk.

Femke De Swaef (25) en Nele D’Hoe (24), twee interieurarchitectes van opleiding met beide ervaring in de horeca en de eventsector besloten na hun studies om samen een huwelijksbureau op te starten. “We volgden eerst een cursus weddingplanning, maar die lessen waren naar ons gevoel te klassiek. We dachten steeds: Dit kunnen we anders, persoonlijker aanpakken”, begint Nele.

Ongeveer een jaar geleden starten ze daarom Pop The Question op. Een wedding planner bureau in het hartje van Gent waarmee ze meteen de Flair Start-Up Contest 2017 wonnen. Sinds mei verkopen ze ook The Blue Box. Deze doe-het-zelf weddingplanner in een doos begeleidt je bij het plannen van een huwelijksfeest met net dat tikje meer.

De nieuwe weddingplanner

“We merkten dat er heel veel informatie was op het internet, maar dat die allemaal los van elkaar staat. Wij hebben alle tips daarom gebundeld in één doos en een handleiding gemaakt”, zegt medebedenkster Femke. “Veel creatieve mensen willen hun trouw zelf organiseren, maar hebben soms dat organisatietalent niet. Daar helpt de doos dan bij”, vervolgt Nele.

Wanneer moet de zaal vastliggen? Hoeveel budget hou je vrij voor je bloemist? Waar vind je de leukste trouwjurken? Op deze vragen probeert The Blue Box een antwoord te bieden. In de doos zit een handleiding, een chronologisch stappenplan en een handige checklist, maar ook leuke doe-het-zelf ideeën, tips en inspiratie. Verder vind je er ook dagschema’s in terug voor de dag van het huwelijk zelf en budgetlijsten om de kosten in te schatten.

Originele leveranciers

Daarnaast is er ook een boekje vol leveranciers en bedrijven met leuke ideeën voor je huwelijk. “Trouwen moest voor ons veel persoonlijker en veel meer gericht op de koppels zelf, in plaats van tradities en gewoontes te volgen om je gasten blij te houden. De partners zijn door ons geselecteerd omdat zij ook vertrekken vanuit het koppel. Ze zijn speciaal uitgekozen omdat ze zorgen voor persoonlijkheid in trouwen en niet de typische voorstellen steeds doen. Buiten een kleine bijdrage voor de kostprijs van de vormgeving en het drukken betalen zij dan ook niet om in ons boek te staan.”

Geen tonnen informatie om in te verdrinken

“We wouden natuurlijk enkele extra’s in de box, omdat trouwen nu eenmaal leuk is. Het mocht niet enkel een box zijn met tonnen informatie waar iedereen zou in verdrinken. Voor de leuke hebbedingetjes werken we samen met Fever-Tree, Neuhaus en What a Wonderfull Wedding. Door hun producten helemaal naar de vormgeving van The Blue Box te brengen, konden we bijvoorbeeld ook tonen hoe je een chocoladereep kan personaliseren en in de huisstijl van je huwelijk kan betrekken. 

Serieus prijskaartje

The Blue Box kost wel honderd euro. “Dat lijkt misschien veel, maar eigenlijk heb je alle informatie van een wedding planner, en die zou nog veel duurder zijn”, besluiten Nele en Femke.