Jo.mode werd destijds opgericht door Jo Legist en zijn vrouw. Acht jaar geleden nam tandem Veronique Duponselle en Julie Van Waes (beide 38) de zaak op de Antwerpsesteenweg in Lochristi over. Bij Jo.mode vinden zowel dames als heren van 30 tot 90 jaar hun gading in de verschillende midden- tot high end merken.
“We verdelen heel wat Belgische merken zoals Nathan, Nathalie Vleesschauwer, Xandres en Terre Bleu, maar ook wat Italiaanse merken en de gekende herenmerken Hugo Boss, Ralph Lauren,…”, vertelt Julie. “We zeggen altijd lachend: ‘Iedereen uit de ruime omgeving van Gent zou iets van ons in zijn of haar kast moeten hebben hangen. Onze maten gaan dan ook van 34 tot 48 en soms zelfs 50.”
Naast de twee zaakvoersters telt Jo.mode een team van 11 full time verkopers en 1 logistiek medewerker. Het bedrijf beschikt bovendien over een in house atelier waar twee mensen aan de slag zijn voor het uitvoeren van retouches.
Hoewel ze beiden uit een heel andere sector komen, Veronique was Strategie Consultant en Julie advocaat, zetten de dames met veel enthousiasme de legende van meneer en mevrouw Legist verder. “We proberen natuurlijk wel mee te gaan met onze tijd. Zo zorgen we dat er altijd een instroom is van nieuwe merken en organiseren we twee keer per jaar een event om de nieuwe collectie aan het publiek te tonen.”
Modeshow en Lady Linn
Ook op vrijdagavond 4 februari, tijdens de voorstelling van de lentecollectie van 2022, werd er naar believen geshopt bij Jo.mode. Kosten noch moeite werden gespaard voor de 150 aanwezigen. Niemand minder dan Lady Linn maakte haar opwachting voor een waar feestconcert, terwijl mannequins de nieuwe lente collectie presenteerden. Een drankje, een hapje, een lach en vooral heel veel sfeer, bracht Lochristi weer helemaal tot leven. De klanten gaven hun ogen de kost en lieten ook de centjes rollen.
“Het was ons eerste echt grote event sinds Corona en een heel geslaagde avond! De maatregelen werden goed gevolgd zodat iedereen veilig kon genieten.”
“Met dit evenement wilden we de nieuwe lente-collectie aankondigen en vooral ook Corona eindelijk een beetje achter ons proberen laten. Het was de bedoeling om mensen zin te doen krijgen in een nieuwe outfit, te laten dromen van de zomer, bbq’s, communies,… en daar zijn we zeker en vast in geslaagd!”, aldus Veronique en Julie.
“Ten slotte wilden we vooral de klanten die trouw zijn gebleven tijdens Corona eens bedanken en in de watten leggen. De laatste vrijdag van augustus doen we dit met veel plezier nog eens over bij de voorstelling van de wintercollectie.”