INTUO-759×500

Intuo investeert verder

GENT – De oprichters van Intuo investeren verder in de ontwikkeling van een slimme mensen-zoekrobot en hebben een kapitaalronde succesvol afgerond. Samen met de nieuwe financiële middelen versnelt ook de internationale expansie. In het Verenigd Koninkrijk werd een samenwerkingsovereenkomst met het Britse Dragonfish afgesloten.

“Onze opgebouwde track record heeft ons in staat gesteld om snel extra kapitaal op te halen bij Telenet en de bestaande aandeelhouders”, aldus Tim Clauwaert, CEO van Intuo. Met deze nieuwe middelen kan Intuo enerzijds zijn zoekrobot verder ontwikkelen en anderzijds zijn activiteiten in Londen versnellen.

Opstap naar verdere internationale doorbraak

In het Verenigd Koninkrijk werd een samenwerkingsovereenkomst met het Britse Dragonfish afgesloten, dankzij deze samenwerking kan Intuo zijn focus ook op grotere organisaties leggen “We zijn ervan overtuigd dat onze samenwerkingsovereenkomst voor beide bedrijven een win-win zal zijn en ons niet alleen in staat zal stellen om in Groot-Brittannië organisaties te overtuigen om met ons in zee te gaan, maar om ook via de filialen van Dragonfish in de Verenigde Staten en Australië snel voort te werken aan onze wereldwijde expansie.”

Partnerships met grotere klanten

Intuo heeft door in Nederland in zee te gaan met Human Capital kunnen vaststellen dat een doorgedreven samenwerking met een lokale speler enorm veel deuren opent. “Ondertussen zijn we door een nieuw design van onze tool en door de ontwikkeling van doorgedreven Advanced People Analytics in staat om voor grote organisaties met 500 tot 2000 medewerkers te werken”, verduidelijkt mede-oprichter Gilles Mattelin.

Employee centricity meer dan ooit een noodzaak 

“We kunnen inmiddels een ‘track record’ voorleggen dat aangeeft hoe sterk de technologie van ons platform bedrijven helpt om hun medewerkers centraal te plaatsen en om op die manier zowel de medewerkerstevredenheid als de resultaten te verbeteren. Na de grote doorbraak van ‘customer centricity’ met onder andere aandacht voor ‘conversation management’, zien steeds meer organisaties in dat ook ‘employee centricity’ van cruciaal belang is om in de snel veranderende context toekomstbestendig te zijn”, aldus Mattelin.