InSites Consulting staat in het GreenBook Research Industry Trends (GRIT) rapport vermeld als 4de meest innovatieve marktonderzoeksbedrijf ter wereld. Greenbook analyseert al sinds 2010 de marktonderzoeksindustrie en maakt jaarlijks een rangschikking van de 50 meest innovatieve marktonderzoeksbedrijven, op basis van input van meer dan 3.500 marketing en insights professionals.
InSites Consulting, dat zijn wortels heeft in Gent en ondertussen naast een kantoor in de Arteveldestad ook kantoren heeft in Rotterdam, Londen, Timisoara en New York steeg in vergelijking met de ranking van vorig jaar met 5 plaatsen en is daarmee de sterkste klimmer in de top 10, die wordt aangevoerd door BrainJuice, terwijl Ipsos en Vision Critical de twee andere posiumplaatsen bezetten.
Het is niet voor het eerst dat InSites Consulting de aandacht trekt van de Amerikaanse marktonderzoekswereld. In 2012 werden het bureau voor het eerst vermeld in de GRIT lijst, toen op nummer 11. Daarna volgde de Disruptive Innovator Award in 2013, een erkenning voor het baanbrekende werk dat het bureau verricht met innovatieve technieken in online community onderzoek.
“We vinden het fantastisch dat we 5 plaatsen gestegen zijn in de GRIT lijst”, zegt Kristof De Wulf, CEO InSites Consulting. “De erkenning van de internationale marktonderzoekswereld geeft ons een extra boost om de grenzen van het marktonderzoek in de toekomst nog verder te verleggen.”
InSites Consulting bewijst met deze erkenning eens te meer dat het meespeelt aan de internationale top. Het bedrijf is ook wereldvermaard inzake jongerenonderzoek en mede-oprichter Joeri Van den Bergh is onder meer dankzij zijn bestseller “How Cool Brands stay hot” in alle uithoeken van de wereld een veelgevraagde spreker.