Het in Gent opgerichte marktonderzoeksbureau InSites Consulting, dat zich nu profileert als globaal bureau voor samenwerking met consumenten kondigde deze week aan dat het zijn omzet in dit fiscaal jaar met meer dan 20% heeftzien stijgen. Het bedrijf verwacht het fiscaal jaar af te sluiten (30 juni 2016) met een omzet van 23 miljoen euro, wat neerkomt op een autonome groei van 30%.
De vier kantoren in Gent, Rotterdam, New York en Londen dragen respectievelijk bij tot ongeveer 40%, 30%, 20% en 10% van de bedrijfsinkomsten.
Medeoprichter en CEO Kristof De Wulf (foto): “Ons doel om de mensen in staat te stellen de toekomst van merken te vormen, lijkt een sterke weerklank te vinden bij klanten, consumenten en onze eigen mensen. De drijvende krachten achter onze recente groei zijn onze aanhoudende focus op het helpen van bedrijven om voordeel te
halen uit structurele consumentensamenwerking, de sterke groei in de Verenigde Staten en onze niet-aflatende inspanningen om de grenzen van ons vak te verleggen door constante innovatie.”
Met de recente toekenning van de ESOMAR Best Paper Overall Award en de GOR
Best Practice Award voor de onlangs gelanceerde SaaS-oplossing van het bedrijf,
de Insight Activation Studio, tilt InSites Consulting consumentensamenwerking
naar een hoger niveau. De Insight Activation Studio vergemakkelijkt de ontdekking van consumenteninzichten voor alle medewerkers, stelt medewerkers in staat om hun eigen unieke observaties en ideeën via foto’s, video’s en/of verhalen te delen en vergemakkelijkt de samenwerking en de uitwisseling van consumenteninzichten tussen medewerkers.
Tom De Ruyck, Managing Partner en ambassadeur van de Insight Activation
Studio: “Wij geloven dat de toekomst van het marktonderzoek volledig rond impact
draait en niet enkel rond inzichten die gewoon een opstap zijn om er te geraken.
Wij werken hard om een geïntegreerd inzicht/impact-ecosysteem voor onze
klanten te bouwen en wij zijn er trots op dat bijna 50% van onze business reeds
ecologisch verantwoord is.”
Op vlak van toekomstplannen verwacht InSites Consulting zijn voetafdruk in
zowel Europa als de VS verder te vergroten en de investeringen in technologie en
IT-ontwikkelingen te versnellen om de bedrijfsdoelen te ondersteunen. Kristof
De Wulf: “Het zijn spannende en uitdagende tijden. We zijn zelfzeker over onze
toekomst en enthousiast over de mogelijkheden die nieuwe technologie te bieden
heeft om het landschap van het marktonderzoek radicaal te veranderen.”