Gongos begon in 1991 in Metro Detroit met consumentenonderzoek in de auto-industrie. Gaandeweg breidde het bedrijf zijn activiteiten uit naar retail, consumentengoederen, financiële diensten en gezondheidszorg. Toen oprichter John Gongos in 2012 onverwacht overleed, nam Camille Nicita zijn plaats over als eigenaar, en werd benoemd tot CEO. Ze zorgde ervoor dat het bureau van customer-centricity zijn belangrijkste speerpunt maakte.
Inmiddels telt Gongos 125 werknemers en kan het trots zijn dat veel van zijn klanten uit verschillende sectoren op de Fortune-500 lijst staan, zoals Coca-Cola, Mars Petcare, Kellogg’s, U.S. Bank, United Healthcare en General Motors. Het bureau werd in 2020 erkend als ‘Small Giant’ op de Forbes lijst van Best Small Companies.
Stap richting marktleiderschap
De overname van Gongos is een belangrijke mijlpaal in de buy-and-build strategie van InSites Consulting. Met Gongos als nummer 47 van grootste marktonderzoeksbureaus in de VS versterkt InSites Consulting zijn positie op de Amerikaanse markt aanzienlijk, naast de al sinds 2012 bestaande vestiging in New York. Het is ook een enorme stap in de ontwikkeling als grootste consumer-centricity bureau, dankzij de gedegen ervaring van Gongos in het helpen van Fortune-500 bedrijven om meer customer-centric te werken.
Kristof De Wulf, medeoprichter en CEO van InSites Consulting: “Er zijn zoveel redenen om blij te zijn met het bundelen van onze krachten met Gongos. We streven naar een positie als internationaal marktleider die merken over de hele wereld ondersteunt, en dan is een solide aanwezigheid op de Amerikaanse markt een voorwaarde voor succes. We kunnen ons haast geen betere culturele en strategische overeenkomsten voorstellen: Gongos deelt dezelfde waarden, omarmt insight communities als een van hun belangrijkste methoden en zet customer-centricity op de agenda van grote merken en organisaties. Het is geweldig om gelijkgestemde organisaties en voorlopers van over de hele wereld bij elkaar te kunnen brengen en samen iets heel bijzonders te creëren.”
Customer-centric missie
Camille Nicita, voorzitter en CEO van Gongos, Inc.: “De customer-centric missie van Gongos is om merken in staat te stellen een samenwerking met consumenten aan te gaan die voor beide partijen iets oplevert. Bedrijven worden zo uiteindelijk winstgevender en groeien doordat ze de consument kunnen bieden wat hij zoekt. Dankzij deze positieve wisselwerking kunnen we die ambitie wereldwijd uitrollen en onze klanten nog beter van dienst zijn. We kunnen niet wachten om te beginnen aan dit nieuwe hoofdstuk in onze groei, samen met InSites Consulting.”
Camille wordt Managing Director North America en neemt als aandeelhouder van InSites Consulting plaats in de partner board om de globale strategie mede vorm te geven. Door gebruik te maken van de ervaring die Gongos door de jaren heen heeft opgebouwd, zal ze ook een belangrijke rol spelen in het opzetten van een ervaren, wereldwijd team op het gebied van interne transformatie. Dit team gaat stakeholders binnen bedrijven inspireren, betrekken en activeren met consumenten-inzichten.
Met de komst van Gongos telt InSites Consulting nu meer dan 800 werknemers, verspreid over 20 locaties, en genereert het meer dan € 100 miljoen aan omzet.