InSites Consulting, dat ooit zijn activiteiten opstartte in Gent en er nog altijd zijn hoofdzetel heeft, is in een recente wereldwijde ranking van meest innovatieve onderzoeksbureaus tot derde beste speler benoemd. De GRIT (Greenbook Research Industry Trends) studie, uitgevoerd door Greenbook – de leading onderzoeksblog in de USA- , analyseert jaarlijks evoluties en trends in de onderzoeksindustrie en maakt daarbij ook een ranking op van de 50 meest innovatieve marktonderzoeksbureaus, gebaseerd op input van meer dan 3.565 marketing- en onderzoeksprofessionals.
Jaar na jaar kon InSites Consulting zijn positie in deze ranking versterken. In 2012 kwamen het bureau binnen op de elfde plaats. Nu staat het derde na BrainJuicer en Ipsos.
Mede-oprichteren en CEO Kristof De Wulf is dan ook bijzonder tevreden. ““InSites Consulting is nu bijna 20 jaar geleden ontsproten uit de schoot van de Vlerick Business School waar alle oprichters (naast mezelf ook Joeri Van den Bergh, Niels Schillewaert en Tim Duhamel) toen een academische researchfunctie in marketing uitoefenden. Die drang naar vernieuwing en ontdekking zit nog steeds in onze genen. Al meer dan tien jaar investeren we consistent in conceptuele en methode-innovatie via ons ForwaR&D Lab, een interne R&D cel, en we zijn dan ook blij dat dit vruchten afwerpt in de vorm van externe internationale erkenning.”
Met het hoofdkantoor in Gent en vestigingen in Rotterdam, Timisoara, Londen en New York, heeft het bureau momenteel 170 medewerkers, realiseert het een omzet van meer dan 22 miljoen euro en werkt het wereldwijd voor klinkende namen als IKEA, Coca-Cola, Unilever, MasterCard, Heineken.
En daar hoeft het zeker nog niet te stoppen voor de ambitieuze groeier. Het bedrijf lanceerde onlangs zijn eigen SaaS oplossing (Insight Activation Studio) die bedrijven in staat stelt om makkelijker consumenteninzichten intern te verspreiden én medewerkers hierdoor te inspireren en activeren. Daarnaast is de organisatie van plan om op korte termijn een vestiging in Duitsland te openen.