Het Gentse app-bedrijf In The Pocket dat werd opgericht door Pieterjan Bouten, Louis Jonckheere en Jeroen Lemaire, werkte zich in vijf jaar tijd op tot een topbedrijf in de digitale wereld. Op vrijdag 19 juni vierde In The Pocket, waarbij ondertussen zo’n 50 medewerkers aan de slag zijn, zijn vijfde verjaardag. Meteen werd ook een nieuw logo voorgesteld.
“We bewaren uiteraard heel goede herinneringen aan ons eerste logo dat we indertijd lieten maken voor 200 euro omdat we ons toen geen grotere uitgave konden veroorloven”, zegt mede-oprichter en managing director Jeroen Lemaire. “Hoewel we nog geen ontwikkelaars in dienst hadden, gebruikten we het om onze diensten te gaan aanbieden bij grote bedrijven en dat volstond kennelijk om alvast de indruk te wekken dat we al een echt bedrijf waren. Zo gaat het nu eenmaal als je een onderneming opricht en met passie aan de slag gaat.”
In The Pocket was indertijd één van de eerste mobiele agentschappen in Europa. “Er is heel wat veranderd”, zegt Jeroen Lemaire, “en die veranderingen zullen blijven aanhouden. Wat vijf jaar geleden nog revolutionair was, is vandaag doodgewoon. We vonden hoe dan ook dat het na vijf jaar tijd was voor een rebranding. We zijn immers niet langer alleen een appontwikkelaar. We zijn ook actief rond strategie, design en ontwikkeling voor bedrijven die de digitale disruptie ernstig nemen. We creëren voor hen de producten die ze nodig hebben in het “connected” tijdperk.” Vandaar dat we gekozen hebben voor een logo met meer kleur en dat de evolutie weergeeft van een bedrijf dat begon als ontwikkelaar van apps en nu creatie doet voor de geconnecteerde wereld. Internet of things, virtuele realiteit en artificiële intelligentie zullen binnenkort realiteit zijn. Meer dan vijf jaar vooruit kijken is zo goed als onmogelijk geworden, maar we willen alvast ook de komende vijf jaar bedrijven helpen om zich aan te passen aan de nieuwe tijd en om de digitale transformatie als een kans te zien in plaats van een bedreiging.”