De Cuckoo Awards worden georganiseerd door de Belgische Vereniging voor Direct Marketing (BDMA) en bekronen de beste Belgische ‘data-driven’ campagnes van het afgelopen jaar.
Het Gentse hybride bureau The Fat Lady, dat eind 2014 ontstond uit de fusie van het contentbureau Het Salon en het reclamebureau Markee, die allebei werden geleid door Koen Denolf (foto), won vorig jaar brons in de categorie B2B Creativity met een campagne om de eigen diensten te promoten en voegt daar dit jaar vier nieuwe awards aan toe: twee voor çava van CM (best print: gold / best design: brons) en 2 voor Colora (best content strategie lange termijn: zilver / best cross mediaal: brons).
“Het is natuurlijk prettig om erkenning te krijgen voor de manier waarop we onze eigen communicatie aanpakken”, zegt Koen Denolf. “Het bewijst dat het niet altijd bij de loodgieter is dat de kraan lekt of dat de schoenmaker niet altijd op de meest versleten schoenen loopt en dat we in de praktijk weten te brengen wat we verkondigen.”
The Fat Lady is naar het zeggen van CEO Koen Denolf een antwoord op de dilemma’s waar communicatieverantwoordelijken mee geconfronteerd worden, namelijk dat het steeds moeilijker wordt om mensen te bereiken.
“Het bereik van klassieke media kalft af en tegelijk zappen mensen steeds meer weg bij reclame of spoelen ze die door. De meeste communicatie schiet tegenwoordig haar doel voorbij omdat ze alleen uitgaat van usp’s die al lang “over datum” zijn en van algemene marketing- en communicatiedoelstellingen, maar niet van wat de consument echt bezig houdt. Met ons hybride bureau zorgen we voor de juiste mix van content, storytelling en emotie om doelgroepen nog te bereiken zonder dat ze het gevoel krijgen gestoord te worden.”