Husky pleit voor variabele prijzen om betere resultaten te boeken

husky-whitepaper1
 De juiste prijs bestaat wel degelijk. Het is het bedrag dat een bepaald type klant op dat tijdstip, op die plaats, onder die omstandigheden of voor die kwaliteit wil betalen”, zegt Peter Desmyttere van het marketingadviesbureau Desmyttere, die onlangs met Husky een  cloudapplicatie die helemaal op maat van marketeers is geschreven en die hen in staat stelt om sneller en efficiënter te werken. Husky is nu uitgegroeid tot een zelfstandige entiteit, die momenteel op zoek is naar een marketingmanagere en een business development manager en die ook uitpakt met een interessante whitepaper over prijzenbeleid.

“Wij adviseren onze klanten af te stappen van eenheidsprijzen. Als marketingmanager is het veel uitdagender om met de prijs te spelen in marketingcampagnes. En dat is heus veel meer dan het geven van platte kortingen. Bedrijven kunnen hun prijzen bijvoorbeeld laten afhangen van de plaats van aankoop, de behoefte en de vraag, het bestelde volume, het tijdstip van aankoop, de kwaliteit, het type doelgroep, de grootte van de klant of de beschikbaarheid. Prijs is dus nooit een vaststaand gegeven. Het is een flexibel iets dat kan afhangen van bepaalde factoren of criteria. En die factoren moeten marketingmanagers goed beheersen, omdat z e zo  creatievere marketingcampagnes kunnen opzetten die dadelijk rendement opleveren

In de whiteaper staan tal van voorbeelden die duidelijk maken dat dit in de praktijk voortdurend gebeurt. Ze geven ongetwijfeld inspiratie om zelf aan de slag te gaan met variabele prijzen.