RONSE – House of Music, de muzikale poot van House of Music and Accessories (HOMA), investeert meer dan twee miljoen euro in haar huismerk ArtSound. De investering maakt deel uit van een toekomststrategie waarin het bedrijf uit Ronse zowel in binnen- als buitenland wil groeien.
“Met ArtSound zijn we marktleider in de Belux”, geeft managing partner van HOMA Kristof van Hoorebeke aan. “Maar we moeten ons voorbereiden op de totale switch binnen muziekbeleving.” Daarom investeert HOMA meer dan 2 miljoen euro in de productontwikkeling van haar huismerk. Dat bedrag gaat niet alleen naar hardware, maar des te meer naar software.
De eerste helft van 2018 moet deze investering uitmonden in de lancering van 4 nieuwe inbouwluidsprekers die volledig op wifi zijn gebaseerd. Ze zullen met een app worden aangestuurd die de gebruiker toelaat om zijn huis, kantoor, praktijk of sporthal in te delen in verschillende zones. Ook grenzeloos streamen vanuit diensten als Deezer en Spotify wordt mogelijk met de nieuwe ArtSound.
Internationalisering
Voor 2020 mikt HOMA op een omzetverdubbeling voor haar huismerk en kijkt het bedrijf vanaf volgend jaar al naar de internationale markt.
“In onze beginjaren lag de focus op de Belgische markt”, zegt Michaël Bingé, managing partner van HOMA. “Sinds dit jaar richten we ons nog meer op extra exportmogelijkheden. De zware investeringen moeten ons in staat stellen om ook het buitenland warm te maken voor de nieuwe ontwikkelingen.”