thumbnail_header_2022 b

Home en Trends magazine neemt de zes magazines van House & Home over

DESTELBERGEN/DEINZE - Home en Trends Magazine is al bijna tien jaar een gevestigde waarde voor de Oost- en West-Vlaamse vastgoedmarkt en alles wat met het woongebeuren te maken heeft. Het zet zijn gestage groei nu voort via de overname van de zes edities van het magazine House & Home. “Maar het belangrijkste doel van de overname bestaat er toch vooral in om onze klanten nog meer opportuniteiten te bieden", zeggen de zaakvoerders Alexandre Villa en Claudia Byl.

Over de hele wereld en in alle sectoren is een transitie waarneembaar waarin partijen die voorheen tegenover elkaar stonden, nu naast elkaar staan en samenwerken en co-creëren. Om te kunnen omgaan met de veeleisende uitdagingen van een almaar complexere wereld is het immers meer en meer nodig om de krachten te bundelen. Ook Alexandre Villa, Claudia Byl en Thibault Martens, de respectievelijke zaakvoerders van Home en Trends Magazine en House & Home, voelden die trend goed aan. Drie jaar geleden begonnen ze de mogelijkheden van een eventuele samenwerking af te tasten.

“We voelden meteen een persoonlijke en professionele klik”, zegt Alexandre. “We waren er zeker van dat een samenwerking een meerwaarde zou betekenen voor onze klanten. Maar toen we over de details van de samenwerking aan het nadenken waren, kwam corona roet in het eten gooien.”

Anderzijds leidde de periode van de pandemie ook tot reflectie. “En daarbij kwam ik tot de vaststelling”, vult Thibault aan, “dat ik door mijn drukke andere professionele activiteiten de klanten van House & Home op termijn wellicht niet langer de kwaliteit en service zou kunnen bieden die ze verdienen. Een overname van de magazines door Home en Trends leek mij de beste manier om de continuïteit van het magazine te verzekeren en onze klanten niet te ontgoochelen.”

 

Ondernemen is kansen zien

De overnamegesprekken konden vrij snel worden afgerond. “Ondernemen is eigenlijk voortdurend inspelen op veranderende omstandigheden, kansen zien en proactief anticiperen”, legt Claudia uit. “Altijd vanuit de bedoeling om als partners de klanten bij te staan. Klanten willen niet meer dat je ze iets verkoopt. Het aanbod moet passend zijn, de drive oprecht en authentiek. Ook met de klanten moeten je in feite co-creëren. Door de magazines van House & Home over te nemen kunnen we dat nu nog beter. De huis-aan-huis bedeling in zes regio’s is immers perfect complementair met onze distributiekanalen.”

“Het sterke concept van House & Home dat tot stand is gekomen door het goede werk van Thibault en zijn team, zullen we uiteraard voortzetten. Maar daarnaast gaan we er ook een Home en Trends sausje over gieten en onze klanten de kans bieden om nog meer te profiteren van de link tussen de papieren magazines en het online gebeuren, zodat adverteerders hun bereik nog aanzienlijk kunnen verhogen. Via de sociale mediakanalen en website zullen die veranderingen de komende maanden al te zien zijn. Door de overname van House & Home kunnen we ook de komende jaren op de bijzonder dynamische en veelzijdige markt van alles wat met wonen te maken heeft nog beter onze rol vervullen als echte partner van onze klanten.”