RONSE – House of Music, Accessories & Appliances, kortweg HOMA, uit Ronse voegt de merken ONKYO en PIONEER toe aan zijn gamma. Hiervoor werd een overeenkomst gesloten met AQIPA, die voor beide merken op Europees niveau het commerciële beleid voert.
House of Music is de muzikale poot van HOMA, met het gerenommeerde huismerk voor luidsprekers ArtSound en distributie van merken als JBL, Harman Kardon,… House of Accessories brengt accessoires voor mobiele telefoons aan de man. Ook hier vind je ronkende namen als Cellularline, Holdit, XtremeMac,… House of Appliances tenslotte leert de consument om te gaan met de toekomst. Smart devices, aangevuld door vernieuwend klein huishoudelijk materiaal, vormen daarbij de basis.
“Het HOMA aanbod is zo ingevuld dat alle segmenten binnen de markt (van jong of sportief over zakelijk naar de actieve sector) kunnen bediend worden. Verschillende teams analyseren de markt, bestuderen de verschillende opportuniteiten en gaan gericht te werk”, klinkt het bij de electronica verdeler uit Ronse.
Nieuwe merken
Zeer recent werden de merken ONKYO en PIONEER toegevoegd, beiden marktleiders in hun segment van producten. Hiervoor werd een overeenkomst gesloten met AQIPA, die voor beide merken op Europees niveau het commerciële beleid voert.
Pioneer hoeft amper voorgesteld. Als wereldspeler in de consumentenelektronica kent het een breed gamma aan producten. House of Music (HOM) zal zich focussen op de portfolio van versterkers. Onkyo is dan weer absoluut marktleider in de ontwikkeling van versterkercomponenten waarbij het een vaandeldrager is bij de integratie van nieuwe technieken en streamingdiensten (Spotify, Airplay, wireless multiroom,…). Daarmee beschikt het over het meest uitgebreide aanbod wat vandaag op de markt is.
Voor beide merken zal HOM zich focussen op het distributiekanaal waar deze producten het meest tot hun recht komen: de onafhankelijke, lokale dealer.