Op regelmatige tijdstippen organiseert marketingbureau Vinddevis uit Aalter gratis marketingcafés rond diverse marketingtopics. “Veel ondernemers weten dat mond-tot-mond reclame nog steeds het belangrijkste kanaal is voor de instroom van kwalitatieve ‘leads’,” zegt Griet Allaert van Vinddevis (op de foto tussen Katrien De Hert en Didier Helsen). “Maar vaak hebben ze het moeilijk om daar proactief rond te werken. Maar die vaststelling heeft ook een positieve kant. Ze betekent immers dat er voor alle ondernemingen heel wat kansen liggen om hun stakeholders een rol van ambassadeur te doen opnemen en om daarbij gebruik te maken van de vele onlinemogelijkheden.”
Om één en ander duidelijk te maken nodigde Griet Allaert voor het marketingcafé op 22 maart in het bedrijvencentrum in Aalter drie gastsprekers uit die het thema vanuit hun eigen ervaring aansnijden. Het gaat om Bram De Vos van Hello Customer uit Gent, Katrien De Hert van The Human Embassy en Didier Helsen van het in Gent opgestarte maar nu vanuit Mechelen opererende Social Seeder.
Hello Customer creëerde een volledig geautomatiseerde tool die bedrijven helpt om klantentevredenheid op een continue basis te meten. The Human Embassy staat bedrijven bij om via een authentiek verhaal van hun medewerkers en klanten ambassadeurs te maken en Social Seeder is een onlineplatform waarmee organisaties hun ambassadeurs kunnen identificeren en activeren via sociale media.
“Een honderdtal collega’s of fans die achter een boodschap staan, hebben meer impact dan de traditionele reclameboodschappen van een bedrijf. Door hen te vragen om campagnes te delen met hun sociaal netwerk, ontstaat een digitale mond-aan-mond campagne”, zegt Didier Helsen daarover.
Meer informatie vindt u op http://aaltersbedrijvencentrum.be/nl/evenement/marketingcafe-maak-van-je-klanten-ambassadeurs/.