Horsten International en Maxxelli Consulting organiseren op donderdag 12 februari een seminarie in Gent met ondersteuning van de Belgisch-Chinese Economische en Commerciële Raad (BCECC). Tijdens dit seminarie kunnen ondernemers een beter inzicht verwerven in de opportuniteiten in China, een overzicht krijgen van de verschillende intredemogelijkheden en China experts en collega-ondernemers ontmoeten die reeds jaren ervaring hebben met het verkopen van producten in China.
Als gevolg van de sterke groei van de Chinese middenklasse, ook in de minder bekende steden in het Chinese binnenland, en de honger van deze – veelal jonge – generatie Chinezen om Westerse kwaliteitsproducten te kopen, gecombineerd met de exponentiële groei van de e-commerce en sociale media in het land, openen er zich nieuwe distributiekanalen voor onze Belgische merken.
Heel wat Belgische bedrijven volgen de razendsnelle ontwikkelingen in China op de voet, zouden er graag aanwezig zijn of hun producten verkopen, maar weten niet goed hoe eraan te beginnen. Bovendien blijft de Chinese markt voor veel Belgische bedrijven door haar grote afstand, de veelvuldige communicatieproblemen en het specifieke karakter van de markt, een land dat heel wat angst blijft inboezemen. Maar er zijn mits een goede voorbereiding dus wel degelijk heel wat mogelijkheden, op ook voor Belgische KMO’s.
Gastsprekers op het seminarie in Gent zijn China experts Bart Horsten van Horsten International en Pieter Verstraete van Maxxelli Consulting. Na een inleiding over de marktsituatie in China zullen zij uitleggen hoe men Chinese klanten kan bereiken. En verder zullen zij de deelnemers enkele praktische tips en concrete voorbeelden geven die Belgische bedrijven kunnen helpen bij hun verkoopplannen in China. Tot slot zal een bekend Belgisch bedrijf nog een praktijkgetuigenis geven over haar ervaringen op de Chinese markt.
Het seminarie vindt plaats op donderdag 12 februari in het seminariecentrum Nieuwgoed te Gent en start om 16u30.
.