“Het nieuwe logo weerspiegelt de centrale plaats van het ondernemerschap”, legt Raf Van Gysel van het VAC uit. “De cirkelbeweging straalt de dynamiek, samenhang, evolutie en vooruitgang van het VAC uit.”
“De blauwgrijze kleur accentueert de zakelijkheid en het professionalisme van de sector en onze dienstverlening. De kleuren rood, groen, geel en blauwgrijs accentueren de band met de agrarische sector. Zij symboliseren onmisbare elementen in de landbouw – gewassen en bodem, zon en water, vruchtbaarheid en leven.”
Het VAC bestaat uit een hoogopgeleid team, met een hart voor boeren en passie voor het ondernemerschap. Raf: “Samen zetten we onze schouders onder dit unieke project. We willen een deskundige dienstverlening aanbieden aan de agrarische ondernemer van vandaag en morgen ter ondersteuning van de onafhankelijke belangenverdediging voor die agrarische ondernemer.”
Vernieuwde website en ledenblad
Naast een volledig nieuwe website wordt de vertrouwde VAC-flash in een fris kleedje gestoken. Het ledenblad blijft tweewekelijks nuttige informatie op een verhelderende wijze tot bij de agrarische ondernemer brengen. In een kort tijdsbestek is de ondernemer geïnformeerd over de actualiteit.
Nieuwe initiatieven en kantoor
De komende weken lanceert het VAC bovendien heel wat nieuwe initiatieven ten voordele van de agrarische ondernemer. “Want de uitdagingen voor deze ondernemers zijn gigantisch”, weet Raf. “VAC gaat samen met hen deze uitdagingen aan. Inter- en pro-actief ontzorgt en borgt het VAC de agrarische onderneming. Het ontwikkelt hefbomen om samen met de agrarische ondernemer een succesverhaal te schrijven.”
Vanaf 1 maart 2021 is het VAC te vinden in haar nieuwe kantoor in Merelbeke, op haar eigen sociale mediakanalen en op haar nieuwe website: www.vac.eu