Peter Soenen richtte de zaak in 1999 op in De Pinte, waar de kmo zijn stek heeft in de Baron de Gieylaan. Wim Grammens, die in 2002 als stagiair-accountant aan de slag ging bij het Accountskantoor, werd na verloop van tijd volwaardig partner. “Ik ben afkomstig uit Oedelem en liep tot mijn zestiende school op de Maricolen in Maldegem. Dus ik ben goed vertrouwd met Maldegem, een gemeente met heel veel gedreven ondernemers waar het aangenaam zaken doen is. Ook de komst van tal van interessante bedrijven op het nieuwe industrieterrein zal voor extra dynamiek zorgen”, klinkt het enthousiast.
Sinds begin dit jaar is de Maldegemse Sandra Stockman, bekend van Kantoor Stockman, managing partner van Het Accountantskantoor. Sandra wordt het gezicht van de Maldegemse vestiging en Wim zal zijn tijd verdelen over beide filialen.
“Ondersteunend meedenken en cijfers omzetten naar de taal van onze klanten. Dat is waar we goed in zijn”, aldus Wim, die benadrukt dat Het Accountantskantoor geen saai boekhoudkantoor is. “Grijze muizen vind je bij ons niet.”
1.500 euro voor wie medewerker aanbrengt
Alles bij elkaar werken er bij Het Accountantskantoor dertig medewerkers, waarvan drie in de Maldegemse vestiging. “Het is onze ambitie om in Maldegem te groeien tot een team van tien medewerkers. Wat geen evidentie is, want medewerkers vinden is vandaag de dag niet gemakkelijk. Daarom werken we samen met hogescholen en krijgt iedereen die een medewerker aanbrengt van ons 1.500 euro, waarvan 750 euro overgemaakt wordt op het moment dat het contract getekend wordt en 750 euro zes maanden later.”
Digitalisering en AI
“Een andere stevige uitdaging is de digitalisering. Om mee te zijn met de laatste ontwikkelingen volgen twee van onze medewerkers de nieuwste trends en de evolutie op het vlak van artificiële intelligentie op de voet. Zo kunnen we onze systemen en manier van werken steeds aanpassen aan de behoeftes van onze klanten”, besluit Grammens gedreven.