MALDEGEM – Hoe meet je een traditionele pretzel een onweerstaanbaar trendy look aan? Dat was de uitdaging van brand owner Herr’s, een toonaangevend Amerikaans familiebedrijf in de snackfoodindustrie. Het stopte zijn recentste creatie in een opvallende, unieke en luxueuze verpakking verzorgd door Verstraete IML uit Maldegem.
Brett Fortley is packaging graphics manager van Herr’s. Hij zocht naar een originele verpakking voor hun allernieuwste product: een knapperige pretzel, omhuld door zachte melkchocolade. “We kozen voor een verpakking met Matt- en UltraGloss IML-accenten, zodat dit product gegarandeerd opvalt in de winkelrekken. Met deze exclusieve verpakking onderscheiden we ons moeiteloos van concurrenten.”
Stevig en kwaliteitsvol
Het innovatieve totaalplaatje bezorgt het product een kwaliteitsvolle uitstraling. Bovendien is de stevige IML verpakking een slimme zet, want het biedt bescherming tegen het breken van de pretzels, wat heel wat moeilijker is met een flexibele verpakking. Het verrassende verpakkingsontwerp is voorlopig alleen te bewonderen in de winkelrekken aan de oostkust van de VS.
Opvallende accenten voor een luxueuze uitstraling
Ook Thomas Coene, salesmanager bij Verstraete IML voor Noord-Amerika, is tevreden over het resultaat. “De mogelijkheden met IML zijn eindeloos”, weet Coene. “We bereiken verbluffende resultaten door te spelen met contrasten. Combinaties van Matt IML met UltraGloss IML of Metallic IML bezorgen je verpakking een luxueuze uitstraling.”
“De knappe look vertaalt zich uiteraard in sterke verkoopcijfers. We mogen besluiten dat Herr’s zowel zijn merkidentiteit als zijn marktaandeel verbetert, dankzij de expertise van IML-label supplier Verstraete IML”, zegt Fortley.