Hello Customer, het Gentse bedrijf dat gespecialiseerd is in het in kaart brengen van klantbeleving, krijgt steeds meer internationale aandacht. Oprichtster Leslie Cottenjé mocht op de prestigieuze ‘Web Summit’ in Dublin als enige Belgische bedrijf haar onderneming voorstellen in de “beta”-pitch. Bovendien werd Hello Customer ook geselecteerd om zich voor te stellen aan select internationaal publiek van de grootste retailers en ecommerce bedrijven ter wereld. Die eer was slechts voor tien bedrijven weggelegd.
Bij Hello Customer draait het om ‘customer centricity’, de nood van heel wat diensten- en servicebedrijven om snel te kunnen inspelen op de verwachtingen en reacties van hun klanten.
Leslie Cottenjé: “Wij hebben een software ontwikkeld die bedrijven helpt om die feedback op een structurele manier te verzamelen en te analyseren. Ons platform verzamelt feedback en interpreteert ze via linguïstische algoritmes. Het systeem – een software as a service – verwerkt al die informatie automatisch, zonder menselijke tussenkomst, in 15 talen. Het voorbije jaar startten heel wat retail- en servicebedrijven met Hello Customer. Dankzij onze tool krijgen ze een veel beter inzicht in hun klanten. Voor verdere groei kijken we zowel naar België als Europa.”
Het Gentse bedrijf is intussen dus internationaal actief: naast de Ghelamco Arena is er ook een kantoor in Londen en heeft Hello Customer medewerkers in Nederland en in de Verenigde Staten. Het is dus niet verwonderlijk dat er steeds meer internationale belangstelling is.
Samen met haar partners Bram De Vos en Joeri Pansaerts werd Cottenjé ook geselecteerd om Hello Customer voor te stellen tijdens een besloten meeting met de grootste retailers ter wereld: “We kregen als enige Belgische bedrijf die kans. Het doet deugd dat het potentieel en de kracht van ons platform zo sterk gewaardeerd wordt door een internationaal publiek.”
Intussen heeft Hello Customer ook een eigen podcast-reeks gelanceerd. Maandelijks getuigen gevestigde waarden uit de mode en ecommerce als Levi’s en Zappos en nieuwkomers als MeUndies en Afends over het belang van customer centricity om een succesvol merk te bouwen. “We willen bedrijven zo goed mogelijk ondersteunen om klantgericht te worden. Door de stem van hun klant in hun organisaties binnen te brengen natuurlijk, maar we willen ook aantonen dat investeren in klantgericht werken ook écht loont. De internationale merken waarmee we spreken, bewijzen dat”, voegt Cottenjé er nog aan toe.