Hapjesboek Breydel kadert in vernieuwende marketingstrategie

Groepsfoto Persconferentie Breydel-hapjesboekVleeswaren Antonio – beter bekend onder de naam Breydel – uit Gavere zet met de uitgifte van het Breydel hapjesboek een nieuwe stap in de vernieuwende marketingstrategie waarvan de focus ligt op een nauwe connectie met klanten en potentiële klanten.

Het bedrijf is gespecialiseerd in het vervaardigen van ovengebakken vleeswaren en delicatessen die vervaardigd zijn uit puur Belgisch varkensvlees en die, om een eigen specifieke smaak te krijgen, worden bestrooid met een geheime kruidenmix en worden gebakken in een authentieke warme luchtoven. De Breydelham en het Breydelspek, de twee topproducten van het bedrijf, zijn door de VLAM erkend als streekproduct.

De jongste jaren heeft het bedrijf niet alleen geïnvesteerd in productinnovatie met onder meer hamkroketten en vleesbrood, maar ook in een vernieuwende marketingaanpak die onder de aandacht brengt dat onder meer topchefs, televisiekoks en foodbloggers graag met Breydel werken.

Ook aan bedrijfsbezoeken en workshops besteedt het bedrijf heel wat aandacht. “Door de grote belangstelling daarvoor, hebben we gemerkt dat consumenten in de ban blijven van lekker eten en zich graag laten inspireren”, zegt marketingverantwoordelijke Nathalie Debruyne. “Door de jaren heen hebben heel wat chefs ons inspiratie gegeven voor hapjes, voor- en hoofdgerechten en zelf desserts met Breydel. De recepten werden steeds gebundeld op onze website en werden regelmatig gebruikt bij activiteiten voor bedrijfsbezoeken en workshops en op diverse evenementen Uiteindelijk kregen we meer en meer de vraag van consumenten hoe ze die heerlijke en vooral eenvoudige hapjes konden klaarmaken.”

Eén en ander resulteerde in het Breydel-hapjesboek met vijftig verfijnde en originele hapjes met 4 hoofdingrediënten: Breydelham, Breydelhammousse, Breydelvleesbrood en Breydelspek. Het is een echt doeboek, want de hapjes kunnen door iedereen worden klaargemaakt. In het boek is er ook ruimte voor enkele leuke Breydelweetjes zoals “Waar komt de naam Breydel vandaan?”, “Evolutie van het Breydellogo” en de goede doelen die Breydel ondersteunt in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen.