SINT-NIKLAAS – Chocolaterie Guylian is al meer dan 20 jaar hoofdsponsor van Project Seahorse. Dr. Amanda Vincent, mede-oprichtster en Directrice van het project werd uitgeroepen tot winnaar van de Indianapolis Prijs, ’s werelds grootste prijs op het gebied van dierenbescherming. Om deze grote eer te vieren, lanceert Chocolaterie Guylian een gloednieuw assortiment chocolaatjes in geschenkverpakkingen, die miljoenen consumenten moet inspireren om onze oceanen en het mariene leven te beschermen.
Chocolaterie Guylian uit Sint-Niklaas, aanwezig in meer dan 100 landen over de hele wereld, is al meer dan 20 jaar de belangrijkste sponsor van Project Seahorse. In 1998, na vele jaren van successen die voortbouwen op hun iconische Zeepaard chocolaatjes, besloten de merkeigenaren iets terug te geven aan onze samenleving en een jong team te steunen dat zeepaardjes, hun biologie en leefgebieden bestudeerde.
Project Seahorse zet zich in voor de bescherming van zeepaardjes en de bredere bescherming van de oceaan in het algemeen. Ze slaagden erin 36 beschermde mariene gebieden op te richten, waar niet mag worden gevist en waar het zeeleven zich herstelt. Een tweede overwinning was de creatie van de allereerste wereldwijde handelsregelgeving voor zeevissen, een doorbraak voor zeepaardjes die 182 landen beperkt tot duurzame en legale export. Dit precedent is sindsdien gekopieerd voor haaien, roggen, palingen, rifvissen en nog veel meer soorten.
Indianapolis Prize
Dr. Amanda Vincent, mede-oprichtster en Directrice van Project Seahorse, werd uitgeroepen tot winnaar van de Indianapolis Prize, de meest prestigieuze wereldwijde prijs voor dierenbescherming. Ze ontvangt hierdoor een geldprijs van $ 250.000. “Het is een grote eer”, reageert Dr. Amanda Vincent. “Met deze prestigieuze prijs kan ik pleiten voor veel meer aandacht voor de oceaan – die goed is voor 99 procent van het leven op aarde – en voor alle soorten waarvan het mariene ecosysteem afhankelijk is. De genereuze steun en betrokkenheid van Chocolaterie Guylian heeft een wereld van verschil gemaakt in wat we konden bereiken. Ik kijk ernaar uit om nog veel meer successen met Guylian te delen.”
Guylian lanceert nieuwe geschenkdozen
“Sinds 1998 heeft Guylian consequent financiële ondersteuning en ondersteuning in communicatie geboden (via miljoenen en miljoenen verpakkingen) om de boodschappen van Project Seahorses aan consumenten over de hele wereld te versterken. In juni 2020 lanceren we een uniek assortiment geschenkdozen om deze langdurige steun en sponsoring te vieren”, zegt Mieke Callebaut, Managing Director van Chocolaterie Guylian. “Elke keer dat je een doos Guylian pralines koopt, help je zo zeepaardjes en de oceanen te redden.”