Mediabedrijf Guido, gevestigd in Gentbrugge en al een kwarteeuw actief in de jongeren- en studentenmarkt, gaat een strategische alliantie aan met Boomerang Media, marktleider in indoor media. De regie van de 7 bestaande indoor medianetwerken wordt voortaan gecoördineerd door Guido. Dat moet voor een verhoogde commerciële slagkracht zorgen. “De alliantie kadert in onze strategische doelstelling om onze jongerendoelgroep te verruimen naar de leeftijdscategorie van 15- tot 44-jarigen”, zegt managing partner Wouter Van Cauwenberge. “Tegelijk biedt ze de Boomerang Group de kans om te focussen op haar activiteiten in field marketing.”
Guido nv richtte zich tot nu toe exclusief op de niche van de studentenmarkt en young potentials, in heel België goed voor zowat 390.000 hogeschool- en universiteitsstudenten. Het bedrijf beschikt over eigen studentenmedia, zoals het CIM-gecontroleerde campusblad Guido Magazine, de online Guido Portal en de populaire jaarlijkse Guido Stadsgidsen. Bovendien bouwde het bedrijf een eigen affichagenetwerk uit in scholen, campussen en studentencontactpunten en profileerde het zich als studentenmarketingbureau. Guido is bovendien prominent op de campussen aanwezig om opgemerkte campusactiviteiten te organiseren. “Op die manier hebben we een unieke positie opgebouwd om de volledige Belgische studentenpopulatie bereiken”, zegt Van Cauwenberge.
Boomerang heeft zijn kant verschillende afdelingen, waaronder indooraffichage en marketingacties op het terrein, maar de groep focust vooral op channel marketing en de merkactivatie. De regieteams van Guido en Boomerang bestaan in totaal uit tien medewerkers. Vanaf 1 april zullen zij onder leiding van Wouter Van Cauwenberge en Kristof Van Goethem nauw samenwerken om verschillende indoor medianetwerken commercieel uit te baten.