SINT-NIKLAAS – Lijstjestijd, het online platform om cadeaulijstjes samen te stellen met producten uit verschillende Belgische webshops, lanceert een app waarmee gebruikers hun online aankopen kunnen beheren en een verlanglijstje kunnen samenstellen. Dat betekent minder miskopen, minder cadeaustress én meer inspiratie. Met Lijstjestijd creëerden al 1.500 gebruikers meer dan 15.000 originele verlanglijstjes. Ook de handige tool ‘Lijstjestrekken’ werd al meer dan 35.000 keer ingezet.
Het idee voor Lijstjestijd ontstond bij Tine Van Poeck en Tom Rombaut uit Sint-Niklaas voor de geboorte van hun derde kindje. Ze wilden geen klassieke geboortelijst meer in één winkel omdat ze zich beperkt voelden in hun keuze en ontwikkelden samen het platform Lijstjestijd. Intussen is het platform uitgegroeid tot veel meer en beheren 1.500 gebruikers hun verlanglijstje via het platform en nu ook de app.
Een geboortelijst, verjaardag, housewarming, kerstfeest, communies, enzovoort… het aantal gelegenheden waarvoor Lijstjestijd wordt ingeschakeld is legio. Voor gebruikers is het platform gratis. De producten van de webshops die zich abonneren worden voorgesteld via de inspiratieborden op de site en in de app.
“Ik merkte dat ik online soms te snel tot aankopen overga die ik dan toch retourneer. Door de spullen die je denkt graag te willen kopen op een online verlanglijstje te plaatsen, krijg je tijd om even na te denken en kan je je lijstje delen met anderen”, vertelt Tine van Lijstjestijd.
Hoe werkt het?
Gebruikers zien in de app of via het online platform de producten van de aangesloten webwinkels maar kunnen zonder problemen alle producten die online te koop zijn, automatisch gaan toevoegen aan hun digitaal verlanglijstje. Lijstjestijd maakte ook handige inspiratieborden waar je op categorie kan gaan zoeken. ‘Voor hem’, ‘voor haar’, ‘wonen’, ‘beleven’, het zijn slechts enkele van de nog steeds groeiende reeks inspiratieborden.
Eens een lijstje af is, kan je het personaliseren en delen met vrienden en familie. Elk lijstje krijgt een unieke code die je kan mailen of zelf omvormen tot een QR-code, waarmee de ontvangers jouw lijstje kunnen opzoeken, bekijken, en artikels kunnen reserveren.
Zelfs de Kerstman werkt digitaal
Voor een ‘Secret Santa’ kunnen gebruikers met de handige tool ‘Lijstjestrekken’ alle namen van de deelnemers invoeren en wordt er digitaal een trekking uitgevoerd. Alle deelnemers krijgen een persoon toegewezen voor wie ze een cadeautje mogen kopen van het verlanglijstje. Zo belanden cadeautjes nooit meer in de schuif en worden dubbels vermeden. Het systeem laat bovendien toe om bepaalde combinaties te vermijden. Zo kan je instellen dat een koppel geen cadeautje voor elkaar kan kopen. Naampjes trekken voor de feestdagen was nog nooit zo efficiënt!