Pascal is geen onbekende binnen de evenementensector. Als medeoprichter van het Antwerpse evenementenbureau MAC21, heeft hij ruim 10 jaar ervaring in het bedenken en uitwerken van merkactivaties op events en festivals. Hij was tevens nauw betrokken bij de organisatie van pop-up horecazaken en evenementen met de Pulse Group. Hoewel hij zich nu fulltime focust op zijn rol als CEO van Goodless blijft Pascal nog actief als bestuurder in beide bedrijven.
“Door zijn jarenlange ervaring in de sector weet hij waar de operationele hindernissen liggen voor de organisatoren bij het gebruik van Goodless, maar ook de uitdagingen voor de partners. Het is daarnaast niet alleen zijn ambitie om deze twee samen te brengen, maar ook om mee te werken aan onze bijdrage voor een planeet vrij van single use plastic”, aldus Rudi De Kerpel, oprichter en bestuurder van Goodless. “Ik laat dan ook met veel vertrouwen de dagdagelijkse operationele leiding over aan Pascal en zal me zelf meer focussen op mijn rol als bestuurder en strategische allianties in binnen- en buitenland.”
SmartBin 2.0
De afgelopen maanden heeft het bedrijf zijn SmartBin, de collector waar gebruikers hun SmartCups in kunnen deponeren en hun waarborg recupereren, grondig herzien en verbeterd. De nieuwe versie van de Goodless SmartBin zal niet alleen verschillende maten en vormen van SmartCups kunnen ontvangen, hij zal ook een hogere opslagcapaciteit hebben en betere data aanleveren aan de organisator.
Eén GOODLESS beker staat gelijk aan 450 wegwerpbekers
Bij de voorstelling van Goodless in november 2019, was het duidelijke dat de Oost-Vlaamse start-up een antwoord bied aan de bergen platgetrapte bekers na een festival of evenement. Goodless ontwikkelde een nieuwe soort herbruikbare beker oftewel de ‘SmartCup’: slimme bekers, gemaakt uit polypropyleen, 100% herbruikbaar én voorzien van een chip. Bij elke betaling van een consumptie wordt de SmartCup gekoppeld aan het persoonlijke account van de gebruiker. Wanneer de beker leeg is en gedeponeerd wordt in een zogenaamde collector of ‘SmartBin’, krijgt de consument automatisch het tegoed teruggestort.
Geen lange wachtrijen aan de bar, geen extra personeelskosten én vooral: geen plastic puinhoop meer. Makkelijk, voor zowel consument als organisator. Bovendien nam Goodless een octrooi op zijn zelf-ontwikkelde software en verzameltoestellen (bins), waardoor het systeem uniek is in heel Europa. Eén Goodless beker gaat trouwens drie jaar mee, dat staat gelijk aan zo’n 450 wegwerpbekers!