Via ondernemingen als Go Forest en Go Ocean werkt Go Family al langer met bedrijven samen om duurzamer te werken. Tot nu toe konden die bedrijven echter moeilijk inschatten welke impact hun initiatieven maakte. Daarom lanceerde Go Family een dashboard en label dat die impact voor hen duidelijk maakt.
Elk deelnemend bedrijf krijgt een label met een QR-code die naar het dashboard van Go Family leidt. Daar kunnen ze hun data raadplegen en erover communiceren. “Door met een QR-code te werken, maken we de info die erachter zit toegankelijk voor iedereen ”, legt Sarah Parent van Go Family uit. “Het is voor bedrijven een makkelijke manier om transparant te communiceren over hun duurzaamheidsinitiatieven én de data wordt in hun dashboard steeds up-to-date gehouden. Dat gemak en die toegankelijkheid moeten ervoor zorgen dat het label zo breed mogelijk wordt ingezet in de communicatie van bedrijven. We hopen dat ons label op die manier even gekend en populair wordt als het CO2-neutraal label.”
“Die informatie is voor kmo’s heel waardevol, zeker met de komst van het duurzaamheidsrapport dat binnenkort verplicht wordt door Europa”, besluit ze.