In ware “Ter Zake” stijl zal Saartje Vandendriessche op donderdag 22 januari twee topgasten ontvangen aan haar tafel bij Goalpartner in Aalter, waar de eerste editie plaatsvindt van een nieuw netwerkevenement voor kmo’s, dat de originele naam “Not Work” meekreeg. De omroepster en presentatrice van “Vlaanderen Vakantieland”, zal vicepremier Alexander De Croo en Joachim De Vos, CEO van Living Tomorrow uitgebreid aan de tand voelen over “de toekomst van de kmo in Vlaanderen.”
“In alle trendvoorspellingen”, zegt Jan Jodts van Goalpartner, die het event samen organiseert met Thierry Eeckman van Eeckievents, “worden we om de oren geslagen met disruptie, innovatie, creativiteit en de verplichting die bedrijfsleiders hebben om zichzelf heruit te vinden. Aangezien kmo’s nog altijd goed zijn voor meer dan 90% van de Belgische economie, is het daarom een goede zaak om bij het begin van het jaar stil te staan bij de vraag wat dat allemaal voor hen zal betekenen in de toekomst. Met Goalpartner zijn we alvast fier dat we daarvoor twee centrale gasten rond de tafel krijgen die op dat vlak van wanten weten. Vergeet niet dat Alexander De Croo, vooraleer in de politiek te stappen, ook actief was in het bedrijfsleven. We hebben ons event “not work” gedoopt. Dat is natuurlijk een knipoog naar netwerking, maar ook naar het belang van even stilstaan en nadenken.”
Dat is precies de invalshoek van waaruit adviesbedrijf Goalpartner dat kmo’s bijstaat in de domeinen, marketing, sales, strategie, hr en financiën, zichzelf in korte tijd nadrukkelijk op de kaart wist te zetten. Zaakvoerder Jan Jodts, hr-specialiste Ilse Deketelaere en Steffert Vanneste werken samen met een aantal zelfstandige coaches, die stuk voor stuk specialist zijn in hun vakgebied. Goalpartner kiest voor een zeer praktijkgerichte aanpak. Het is een benadering die goed aanslaat want in twee jaar tijd wist Goalpartner een tachtigtal klanten te overtuigen om via een gericht partnerschap doelstellingen voorop te zetten en gerichte actieplannen uit te tekenen om die te bereiken.”
“Er is lange tijd bij veel kmo’s heel wat terughoudendheid geweest tegenover extern advies”, zegt Jan Jodts, “maar daarin is de jongste jaren verandering gekomen. Enerzijds omdat bij veel ondernemingen bedrijfsleiders van een andere generatie zijn aangetreden die heel goed beseffen dat ondernemingen die nog altijd proberen om zo weinig mogelijk over het muurtje te laten kijken, op termijn een vogel voor de kat zijn. Anderzijds omdat in de geglobaliseerde en gedigitaliseerde wereld alles zodanig snel verandert en complexer wordt, dat geen enkele kmo-bedrijfsleider nog van alle markten thuis kan zijn, en dus beter beseft dat hij zich maar beter laat bijstaan door specialisten. Stilaan groeit het besef dat het geen schande is om niet meer over alles een even hartig woordje te kunnen meespreken.”