GENT – Gighouse, het digitale matchingplatform tussen freelancers en opdrachtgevers, zet samen met de Belgische startups theMatchBox en Scalefactory de eerste stappen richting een automatische matching tussen bedrijven en freelancers. Met deze investering zet Gighouse, deel van House of HR, verdere stappen naar innovatieve, digitale oplossingen binnen rekrutering.
Via theMatchBox automatiseert Gighouse het wervings- en selectieproces waardoor heel wat sneller en efficiënter een geschikte kandidaat gevonden wordt voor een bepaalde freelance vacature. Scalefactory – een jong, Gents bedrijf dat processen automatiseert en optimaliseert door middel van het Salesforce platform, zorgt ervoor dat de backend van Gighouse perfect geïntegreerd is met de 360Match, de matching oplossing van theMatchBox. Vermits beide toepassingen een moderne API first architectuur hebben verliep de integratie vlot.
Software selecteert de juiste persoon voor de job
360Match haalt op een uiterst accurate manier data uit onder andere cv’s, skills en tools. Met behulp van ondermeer artificiële intelligentie en een unieke kwaliteitsmonitoring analyseert de software elke kandidaat en elk bedrijf, om zo de juiste persoon te selecteren voor de job. Rika Coppens, CEO van de groep House of HR voegt toe: “Met deze investering zet House of HR verdere stappen naar innovatieve, digitale oplossingen binnen rekrutering.”
Gratis voor freelancers
Gighouse is dankzij theMatchBox in staat om nog gerichter en efficiënter zoekopdrachten te verrichten en kan de juiste kandidaat meteen contacteren. Op die manier krijgt Gighouse de kans om te focussen op de menselijke kant van rekrutering en een culturele fit te garanderen. Ook de kandidaat zelf heeft baat bij dit nieuwe proces. De volledige dienstverlening is gratis voor freelancers, ze krijgen real-time automatische matches toegewezen en ontvangen meldingen wanneer er zich een geschikte match voordoet.