WaaromRazzleDrinks_ab91dfbe2102ca7fd0bd9e17b9b3db21

Gezonde frisdrank haalt €200.000 op via de crowd

GENT - Een drankje met natuurlijke en gezonde ingrediënten, een geweldige smaak en geproduceerd op Belgische bodem. Dat is wat razzle te bieden heeft voor wie eens iets anders wil dan alcohol, een klassieke frisdrank of een simpel glas water. Met dat verhaal overtuigde de onderneming niet minder dan 90 investeerders van haar potentieel.

Om verder in te zetten op haar groei startte de onderneming een crowdlendingcampagne op bij het investeringsplatform WinWinner, met als doel tussen de €50.000 en €200.000 op te halen via leningen. Daarmee wil razzle onder andere het aantal verkooppunten in en buiten België opkrikken, verder bouwen aan merkbekendheid en een fulltime sales collega aanwerven.

In volle vaart naar het doelbedrag

Na nog geen twee weken op het WinWinner-platform te staan had razzle al de helft van die €200.000 verzameld. En zo ging het vlotjes verder, na een maand was de onderneming volledig gefund.

 

Founders razzle: Mathieu Dedecker, Alain De Bruyn en Floris Combes

Razzle kon alvast rekenen op een enthousiast publiek, want van wie razzle al proefde, werd 80% klant. Maar dat de campagne zo vlot zou verlopen, daar moeten de ondernemers nog van bekomen: “Het is top dat het zo snel gegaan is, maar het is vooral leuk om te zien dat er zoveel mensen in ons verhaal en potentieel geloven. En dat ze vertrouwen tonen in ons en onze plannen. Dat toont voor ons aan dat we goed bezig zijn”, vertelt Mathieu Dedecker, co-founder van razzle.